Hjerteforeningen er nu klar med to podcasts om atrieflimren. En podcast er en lydfil, som du kan lytte til på din smartphone eller computer, når det passer dig.

Har du spørgsmål til artiklen, er du altid velkommen til at skrive os en mail - klik her.
(Du må meget gerne indsætte link til artiklen i din mail.)

I den ene podcast fortæller Overlæge Ulrik Dixen om det typiske forløb for både den yngre og ældre patient. Sygdommen er nemlig kendetegnet ved, at forløbene kan være meget forskellige fra patient til patient. Ulrik Dixen fortæller bl.a. om de forskellige typer af behandlinger, såsom blodfortyndende behandling, rytmekontrol og frekvensregulering.

I den anden podcast gør Hjerteforeningens psykolog Anne Hvarregård Mose dig klogere på atrieflimren, og de psykiske reaktioner som mange oplever, fx hvordan angsten for at fremprovokere et anfald gør, at mange afholder sig fra ting, de gerne vil, og som giver dem livskvalitet. Hør bla. Anne Hvarregård Moses bud på en handlingsplan, der kan hjælpe, når angsten melder sig. Og hvad man kan gøre for at involvere sine pårørende.

Du finder altid vores podcasts på hjerteforeningen.dk/podcast – og de to nyeste om atrieflimren kan du høre lige herunder.

Lyt med om atrieflimren

Hør Hjerteforeningens psykolog Anne Mose fortælle om psykiske reaktioner ved atrieflimren. Klik på playknappen herunder.

Listen to “Psykiske reaktioner ved atrieflimmer” on Spreaker.

Hør overlæge Ulrik Dixen fortælle om sygdommen atrieflimren. Klik på playknappen herunder.

Listen to “Overlæge Ulrik Dixen fortæller om sygdommen atrieflimren” on Spreaker.