Hjerteforeningen er nu klar med to podcasts om atrieflimren. En podcast er en lydfil, som du kan lytte til på din smartphone eller computer, når det passer dig.

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

I den ene podcast fortæller Overlæge Ulrik Dixen om det typiske forløb for både den yngre og ældre patient. Sygdommen er nemlig kendetegnet ved, at forløbene kan være meget forskellige fra patient til patient. Ulrik Dixen fortæller bl.a. om de forskellige typer af behandlinger, såsom blodfortyndende behandling, rytmekontrol og frekvensregulering.

I den anden podcast gør Hjerteforeningens psykolog Anne Hvarregård Mose dig klogere på atrieflimren, og de psykiske reaktioner som mange oplever, fx hvordan angsten for at fremprovokere et anfald gør, at mange afholder sig fra ting, de gerne vil, og som giver dem livskvalitet. Hør bla. Anne Hvarregård Moses bud på en handlingsplan, der kan hjælpe, når angsten melder sig. Og hvad man kan gøre for at involvere sine pårørende.

Du finder altid vores podcasts på hjerteforeningen.dk/podcast – og de to nyeste om atrieflimren kan du høre lige herunder.

Lyt med om atrieflimren

Hør Hjerteforeningens psykolog Anne Mose fortælle om psykiske reaktioner ved atrieflimren. Klik på playknappen herunder.

Listen to “Psykiske reaktioner ved atrieflimmer” on Spreaker.

Hør overlæge Ulrik Dixen fortælle om sygdommen atrieflimren. Klik på playknappen herunder.

Listen to “Overlæge Ulrik Dixen fortæller om sygdommen atrieflimren” on Spreaker.