Motion og fællesskab er godt for hjertet. Begge dele kan du få masser af på årets Ladywalk, hvor tusindvis af kvinder landet over går tur og samler ind til forskning og oplysning om kvindesygdomme.

Så er det igen blevet tid til Danmarks største endagsmotionsevent for kvinder: Ladywalk.

Mandag den 27. maj 2024 går tusindvis af danske kvinder tur 15 forskellige steder i landet. Her kan du også være med, og vælge mellem smukke ruter på 3, 7 eller 12 km i dit helt eget tempo.

Det handler ikke om at komme først, men om at få en dejlig oplevelse.

Når du deltager, er du samtidig med til at hjælpe andre kvinder på vej. Hvert år donerer Ladywalk nemlig penge til organisationer, der støtter sygdomsramte kvinder.

Ladywalks mål er, at kvinder skal opleve glæden ved at komme ud at gå, og samtidig bakke op om organisationer, der støtter forskning i og oplysning om kvindesygdomme i Danmark.

Ladywalk har siden starten i 2001 doneret over ni millioner kroner til forskning og oplysning til 10 forskellige foreninger, og i 2024 støtter man Hjerteforeningen, KIU (Kræft i underlivet) og OvaCure ved at deltage i Ladywalk.

Støt andre kvinder

Du kan tilmelde dig Ladywalk som enkeltperson eller som et hold på over 10 personer.

Holdet kan være dine gode kolleger, naboer, søstre, kusiner, gamle klassekammerater, dem du mødes med i foreningslivet eller nogle helt, helt andre.

Onlinetilmeldingen er lukket, men tilmelding på selve dagen er stadig mulig.

Det koster 235 kroner at deltage i Ladywalk, og overskuddet går som sagt til forskning og oplysning i kvindesygdomme.

På Ladywalk.dk kan du finde listen over de 15 forskellige startsteder i hele landet, sammen med al anden information om eventet, du har brug for.

Der er fællesstart på Ladywalk mandag den 27. maj klokken 18.00.