William er født med hjertefejlen Ebsteins anomali – en sjælden hjertefejl, der rammer få danske børn om året. Hvis du køber årets julevedhæng, støtter du hjertesagen sammen med Matas.

Vi passer på hinanden!

Hjerteforeningen samler og deler viden om coronavirus (COVID-19) og hjertesygdom. Vi råder dig til altid at følge myndighedernes anbefalinger om bl.a. afstand, hygiejne, mundbind og andet. Få vores bedste råd om coronavirus på hjerteforeningen.dk/corona. Pas på dig selv - og hinanden.

Williams højre hjerteklap er deform, og der er to huller i skillevæggen. Hans lille, skrøbelige hjerte får med andre ord ikke ilt nok. Dét var beskeden, som Williams forældre modtog blot fem måneder inde i hans ellers ganske normale børneliv, og med ét var der tre berørte hjerter i lokalet på Skejby Sygehus.

Når du køber et julevedhæng fra Børnehjertefonden hos Matas, kan du støtte en hjertesag som Williams og dermed gøre en forskel for de mindste hjerter. Læs historien om William og om julevedhænget på matas.dk.