Mange hjertesyge og pårørende oplever angst og bekymringer i forbindelse med coronakrisen. Forsker og psykolog Susanne S. Pedersen fortæller om baggrunden for reaktionerne og giver råd om, hvordan man håndterer og mindsker sine bekymringer.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

Corona: Bliv opdateret på hjerteforeningen.dk/corona

Informationerne i vores artikler om coronavirus er skrevet på baggrund af den eksisterende viden på udgivelsestidspunktet (se dato nederst på siden). Du kan altid finde vores opdaterede viden om coronavirus (COVID-19) og hjerte-kar-sygdom på www.hjerteforeningen.dk/corona. Du er også velkommen på Hjertelinjen (70 25 00 00). Pas på dig selv - og hinanden.

Lyt til “Hvordan håndterer man som hjertepatient eller pårørende angst og bekymringer i en coronatid?” på Spreaker.

Hold dig opdateret på hjerteforeningen.dk/corona