Indsamlere i Landsuddelingen kommer desværre ikke til at "gå for en hjertestarter" søndag den 3. maj 2020.

Corona: Bliv opdateret på hjerteforeningen.dk/corona

Informationerne i vores artikler om coronavirus er skrevet på baggrund af den eksisterende viden på udgivelsestidspunktet (se dato nederst på siden). Du kan altid finde vores opdaterede viden om coronavirus (COVID-19) og hjerte-kar-sygdom på www.hjerteforeningen.dk/corona. Du er også velkommen på Hjertelinjen (70 25 00 00). Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

I Hjerteforeningen står vi sammen (i tilpas afstand) med resten af Danmark for at stoppe smittekæden for coronavirus.

Men det betyder dog ikke, at Landsuddelingen 2020 er aflyst. I øjeblikket arbejder vi sammen med de øvrige indsamlingsorganisationer på at finde en løsning, hvor Landsuddelingen kan flyttes til senere på året. Derfor er det fortsat muligt at oprette hjertestartergrupper og melde sig til dem.

Gruppestartere og deltagere har også fået ovenstående besked om eftermiddagen fredag den 20. marts.

Har du spørgsmål, kan du kontakte Landsuddelingen på landsuddeling@hjerteforeningen.dk eller på telefon 33 66 99 99.