Hjerteforeningen lancerer nu en ny coronahjemmeside, hjerteforeningen.dk/corona. På siden får du den seneste viden om hjertesygdom og corona – og relevante links til retningslinjer fra myndighederne.

Corona: Bliv opdateret på hjerteforeningen.dk/corona

Informationerne i vores artikler om coronavirus er skrevet på baggrund af den eksisterende viden på udgivelsestidspunktet (se dato nederst på siden). Du kan altid finde vores opdaterede viden om coronavirus (COVID-19) og hjerte-kar-sygdom på www.hjerteforeningen.dk/corona. Du er også velkommen på Hjertelinjen (70 25 00 00). Pas på dig selv - og hinanden.

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

Er du i tvivl om, hvad du skal gøre og ikke gøre med din hjertesygdom, når det kommer til coronavirus (COVID-19)? Så besøg hjerteforeningen.dk/corona.

På siden får du den seneste viden fra Hjerteforeningen om coronavirus og hjerte-kar-sygdom.

– Vi ønsker at give danskerne, hjertepatienterne og deres pårørende den rette information om, hvordan de forholder sig til coronavirus og hjerte-kar-sygdom. Vi oplever forståeligt nok, at der for tiden er mange spørgsmål, om hvordan man forholder sig, siger Anne Kaltoft, der er adm. direktør i Hjerteforeningen.

Generelt gælder de samme vilkår for hjertepatienter som for andre særlige risikogrupper, ligesom Sundhedsstyrelsen har beskrevet det de seneste uger. Nemlig at være forsigtig, hvis du er udsat.

– På hjerteforeningen.dk/corona vil vi også beskrive, hvis vi må aflyse arrangementer, ligesom vi vil give danskerne de rette links til, hvor de søger viden om corona, smitte og forholdsregler i øvrigt.

Hjerteforeningen.dk/corona vil blive opdateret løbende i samarbejde med fagfolk på hjerteområdet.

Ligesom andre interesseorganisationer på sundhedsområdet anbefaler Hjerteforeningen, at man som dansker generelt holder øje med hjemmesiden coronasmitte.dk, som er et digitalt samarbejde mellem flere myndigheder, herunder Sundhedsstyrelsen og politiet.

Besøg hjerteforeningen.dk/corona