Fra 1. marts indgår de 356 butikker i Fakta partnerskab med Hjerteforeningen. Det betyder, at Hjerteforeningen fremover får de donationer fra flaskeautomaterne, som kunderne vælger at donere

Drik en flaske vand og smid flasken i en af Faktas pantautomater. Så får du muligheden for at donére panten til Hjerteforeningens vigtige arbejde, bl.a. forskning i hjertesygdom. Din pant kan med andre ord redde liv.

Nyt samarbejde mellem Fakta og Hjerteforeningen gør det nu lettere for dig at støtte hjertesagen, når alle pantknapper på supermarkedets flaskeautomater fremover vil pege på Hjerteforeningen. Trykker du på knappen, støtter du os.

Hos Fakta er årsagen til samarbejdet soleklar.

– I Fakta har vi over det seneste år udviklet vores sortiment, så det er blevet lidt nemmere og lidt billigere at leve sundere. Med Hjerteforeningen vil vi gerne udvikle aktiviteter og information, der kan hjælpe vores kunder – og styrke Hjerteforeningens vigtige arbejde, siger Faktas kædedirektør John Hornbech Christensen.

Vi er taknemmelige

I Hjerteforeningen er adm. direktør Anne Kaltoft glad for den nye aftale:

– Vi er meget taknemmelige for den økonomiske støtte, Fakta og deres mange kunder vil yde til vores arbejde med forskning, forebyggelse og patientstøtte. Et godt samarbejde for os betyder, at vi vil give noget tilbage. Så vi ser frem til at tilbyde Fakta, medarbejdere og kunder viden og konkrete tilbud, for eksempel gratis hjerteredder-kurser og opsætning af hjertestartere, siger Anne Kaltoft.

Fakta og Coop har tradition for at skifte samarbejdspartnere omkring donationsknappen, typisk efter to eller tre år. Gennem de seneste fire år har Fakta haft et godt samarbejde med Foreningen Hus Forbi. I den periode har de hjemløses forening modtaget godt ca. 7 millioner kr. fra Faktas kunder.

Udover samarbejdet med pantknappen kan der over den kommende tid udvikles andre fælles aktiviteter mellem Fakta og Hjerteforeningen.

Vil du prøve nu?

Du kan varme op til det gode initiativ ved at trykke på støtte-knappen herunder.