Det var i sandhed hjerternes fest, da danskerne lørdag aften samlede et imponerende beløb ind til Hjerteforeningen i forbindelse med indsamlingsshowet "Hjertegalla 2019" på TV 2 CHARLIE. Prisen som "Årets hjerteredder"gik til Lene Larsen, der genoplivede sin mand

Har du spørgsmål til artiklen, er du altid velkommen til at skrive os en mail - klik her.
(Du må meget gerne indsætte link til artiklen i din mail.)

Det var i sandhed hjerternes fest, da danskerne lørdag aften samlede et imponerende beløb ind til Hjerteforeningen i forbindelse med indsamlingsshowet “Hjertegalla 2019” på TV 2 CHARLIE. Prisen som ‘Årets hjerteredder’ gik til Lene Larsen, der genoplivede sin mand.

Livet blev fejret i Vilhelm Lauritzen terminalen i København, da TV 2 CHARLIE og Hjerteforeningen for ottende gang stod sammen om indsamlingsshowet “Hjertegalla 2019” med værterne Camilla Miehe-Renard og Jesper Steinmetz i spidsen.

Endnu en gang viste danskerne sig fra deres godhjertede side og donerede 31.324.255 millioner kroner, der blandt andet skal gå til et helt særligt formål, nemlig flere hjertestartere.
– Vi er meget taknemmelige for den store støtte, som danskerne og TV 2 CHARLIE har vist Hjerteforeningen i forbindelse med “Hjertegalla 2019”. Vi lover at bruge de mange penge med respekt og omtanke til hjertesagen. Blandt andet deler vi gratis hjertestartere ud den 28. april, når vi som de første nogensinde i Danmark ændrer vores landsindsamling til en landsuddeling, siger Hjerteforeningens direktør, Anne Kaltoft.

TV 2 CHARLIEs kanalchef, Lotte Lindegaard, stemmer i og takker danskerne for den store støtte på den vigtige aften:
– Først og fremmest en stor tak til alle dem, der har støttet Hjerteforeningen her til aften. Vi er utroligt stolte af at bakke op om foreningens vigtige arbejde med at få mange flere hjertestartere ud til danskerne og dermed redde endnu flere liv. “Hjertegalla” er en tilbagevende tradition, som vi altid glæder os til på TV 2 CHARLIE – og i år endda med de nye, skønne værter Camilla Miehe-Renard og Jesper Steinmetz, siger Lotte Lindegaard.

Årets indsamlingsbeløb kan ikke sammenlignes direkte med rekordindsamlingen i 2018, hvor “Hjertegalla” lå samtidig med Hjerteforeningens landsindsamling, og hvor de to indsamlingsbeløb blev lagt sammen.

Hæder til ‘Årets hjerteredder’

I løbet af aftenen blev ‘Årets hjerteredder’ ligeledes kåret. Prisen gik til 40-årige Lene Larsen, der måtte genoplive sin mand, Anders, med en brækket hånd, da han pludselig faldt om med hjertestop i soveværelset.

Det var en rørt Lene Larsen, der blev hyldet på scenen og foruden hæderen modtog en check på 10.000 kroner samt en hjertestarter. Checken og hjertestarteren blev overrakt af Hjerteforeningens direktør.

Lene Bregnholt Larsen sammen med årets værter. Foto: Per Arnesen.

Stor opbakning om hjertesagen

Seerne og publikum blev i løbet af aftenen forkælet med både musik, rørende historier og overraskelser. Flere kendte danskere stillede op i den gode sags tjeneste både på scenen og i call-centeret. Sangerne Nabiha, Anders Blichfeldt og Waqas og Lenny fra Outlandish leverede skønne toner, mens entertainer Martin Brygmann genoplivede 90’er-hittet ‘Brug dit hjerte som telefon’.

En af de helt store overraskelser var et imponerende fællesnummer, hvor Birthe Kjær, Ivan Pedersen, Kaya Brüel og Trine Gadeberg gik sammen og sang nummeret ‘I Just Called To Say I Love You’ direkte fra call-centeret.

Komiker Uffe Holm stod traditionen tro klar til at udlodde biler til fire heldige seere, der i løbet af aftenen havde doneret penge til den gode sag.
“Hjertegalla 2019” kan ses eller genses på TV 2 PLAY.