Det tager tid at få et samlet overblik over en landsdækkende indsamling, men ventetiden er det værd, når det endelige resultat viser sig at være højere end først estimeret

Fakta i artiklen

Artiklen herunder er over 1 år gammelt, og ligesom med al anden viden omtalt i en redaktionel sammenhæng kan den faktuelle virkelighed have udviklet sig siden publiceringen af artiklen. Bliver du i tvivl om en artikels faktuelle indhold, kan du altid skrive til madslo@hjerteforeningen.dk.

Corona: Bliv opdateret på hjerteforeningen.dk/corona

Informationerne i vores artikler om coronavirus er skrevet på baggrund af den eksisterende viden på udgivelsestidspunktet (se dato nederst på siden). Du kan altid finde vores opdaterede viden om coronavirus (COVID-19) og hjerte-kar-sygdom på www.hjerteforeningen.dk/corona. Du er også velkommen på Hjertelinjen (70 25 00 00). Pas på dig selv - og hinanden.

Efter fintælling og indberetning om SMS- og mobildonationer, når Hjerteforeningen op på knap 4,3 mio. kr. og slår dermed sidste års resultat på knap 4,2 mio. kroner

– Det endelige resultat er bedre end først estimeret, fordi vi havde en meget mindre frafaldsprocent på dagen end tidligere år. Frafaldet var helt nede på 16 pct., hvilket vi i høj grad tror skyldes, at mange indsamlere i år er blevet hvervet via vores frivillige netværk, og som en del af vores hjertestartergrupper, udtaler Betina Egede Jensen, Frivilligchef i Hjerteforeningen.

Se hvor meget der blev samlet ind i dit område her