Det tager tid at få et samlet overblik over en landsdækkende indsamling, men ventetiden er det værd, når det endelige resultat viser sig at være højere end først estimeret

Efter fintælling og indberetning om SMS- og mobildonationer, når Hjerteforeningen op på knap 4,3 mio. kr. og slår dermed sidste års resultat på knap 4,2 mio. kroner

– Det endelige resultat er bedre end først estimeret, fordi vi havde en meget mindre frafaldsprocent på dagen end tidligere år. Frafaldet var helt nede på 16 pct., hvilket vi i høj grad tror skyldes, at mange indsamlere i år er blevet hvervet via vores frivillige netværk, og som en del af vores hjertestartergrupper, udtaler Betina Egede Jensen, Frivilligchef i Hjerteforeningen.

Se hvor meget der blev samlet ind i dit område her