GIV LIV

DIN ARV GÅR TIL LIVSVIGTIG FORSKNING

Forskning i verdensklasse

Vores forskere er i den absolutte verdensklasse, når det kommer til at grave dybt efter mere viden til hjerte-området. Vi skaber resultater takket være støttekroner, og de fleste kommer fra arv og gavmilde mennesker, der testamenterer. Du kan være én af dem og gøre en stor forskel for forskningen i hjerte-kar-sygdomme.

Læs om vores forskning

Få gode råd til testamentering

Bestil vores gratis testamenteguide. Her kan du blandt andet læse om, hvad bidrag fra arv går til, de generelle regler for arv og testamente, hvordan du opretter et testamente samt gode råd hertil. Du kan også finde en praktisk guide til, hvad du skal overveje, når du forbereder dit møde med advokaten om arv og testamente.

Bestil testamenteguide

Dit bidrag er vigtigt!

Indtægter fra arv udgør et af de vigtigste bidrag til Hjerteforeningen. Uden den støtte, vi får fra arv, var det ikke muligt for os at bekæmpe hjerte-kar-sygdomme i Danmark. Arven gør en stor forskel. Din fremtidige støtte sikrer Hjerteforeningens livsvigtige arbejde med at forebygge hjerte-kar-sygdomme, reducere antallet af dødsfald og forbedre livskvaliteten for alle dem, der allerede er syge.

Se video om testamentering

Kontakt os

Har du spørgsmål om arv, gaver og testamente, kan du kontakte chefjurist Ann Marie Panduro på 33 66 99 00 eller arv@hjerteforeningen.dk.

Vil du med til et af vores events?

Opret testamente

Et testamente er din eneste mulighed for selv at bestemme, hvem der skal arve efter dig, og det er slet ikke så besværligt og dyrt, som mange tror.

Sådan opretter du testamente

Vil du vide mere?

Hjerteforeningen får mange spørgsmål om arv og oprettelse af testamenter. Her er en oversigt over nogle af de oftest stillede spørgsmål og svar.

Læs spørgsmål og svar

- Vi tænkte, vi hellere måtte få styr på det hele

"Da hjerte-kar-sygdom for alvor kom ind i familien, tænkte vi, at vi hellere måtte se at få styr på det hele. Blandt andet vores arv. Vi fik fat i en advokat og lavede et testamente. Der var ikke så mange steder, hvor man var fritaget for skat, men Hjerteforeningen var faktisk fritaget fra skat, så også derfor valgte vi at testamentere til hjertesagen".

Henning Harboe og Annelie Harboe

Læs parrets historie her