GIV LIV

Testamente: Hvad skal du overveje?

Mange danskere kunne have glæde af et testamente, og alt efter hvilken familieform du lever i, er der forskelligt, du kan sikre i et testamente.

Nedenfor finder du otte film, der hver især beskriver, hvad du ud fra din familieform kan tage stilling til. Se den eller de film, som passer bedst til dig.

Ægtepar uden børn

Er du gift, og har I ingen børn, viser vi her, hvad I skal være opmærksomme på i jeres situation.

Ægtepar med fælles børn

Er du gift, og har I fælles børn, viser vi her, hvad I skal være opmærksomme på i jeres situation.

Ægtepar med bonusbørn

Er du gift, og har I dine, mine og vores børn, viser vi her, hvad I skal være opmærksomme på i jeres situation.

Ugift par uden børn

Hvis du ikke er gift med din samlever, og ingen af jer har børn, viser vi, hvad I skal være opmærksomme på.

Play Video

Ugift par med fælles børn

Hvis du ikke er gift med din samlever, og I har fælles børn, viser vi her, hvad I skal være opmærksomme på.

Ugift par med bonusbørn

Hvis du ikke er gift med din samlever, og I har bonusbørn, viser vi, hvad I skal være opmærksomme på.

Single med børn

Hvis du er single, og du har børn, viser vi her, hvad du skal være opmærksom på i din situation.

Single uden børn

Hvis du er single, og du ikke har børn, viser vi her, hvad du skal være opmærksom på i din situation.

Testamenteguide

Ønsker du, at en del af din arv skal gå til forskning i hjertesygdomme, skal du oprette et testamente. Bestil en gratis testamenteguide.

Test din viden

Kan du testamentere et tolv personers musselmalet spisestel og dit kolonihavehus til hjertesagen? Hvor godt kender du arvereglerne?

Stil spørgsmål til Anne Marie

Vi besvarer dagligt spørgsmål om arv og testamente, og vi hjælper også gerne dig. Kontakt chefjurist Ann Marie Panduro på tlf: 33 66 99 00, eller mail [email protected]

Andre sider

Har du brug for et testamente?

Hvem arver dig?

4 nemme trin: Sådan opretter du et testamente

Hvordan kan du skrive Hjerteforeningen ind i dit testamente?

Hvad går støtten til, når Hjerteforeningen arver?

Ofte stillede spørgsmål