Webinar – lær om dit hjerte

I Hjerteforeningen afholder vi webinarer for hjertepatienter og pårørende.

Vi tilbyder webinarer om mange forskellige hjertediagnoser og problemstillinger. Du kan herunder se vores optagede webinarer.

Hvis du gerne vil deltage direkte i vores webinarer, er du hjertelig velkommen som medlem af Hjerteforeningen.

God fornøjelse.

Hvad er et “webinar”?

Et webinar er en online undervisning, hvor du møder underviseren på din egen computerskærm hjemme i stuen. Computeren er populært sagt dit kursuslokale. Du kan se og høre underviseren, se plancher og slides på din skærm, og du kan løbende stille skriftlige spørgsmål til underviseren. Det kræver ingen særlige IT-kundskaber at deltage, du skal blot have adgang til en computer eller tablet med internetgang og lyd.

Hvordan deltager jeg i et live webinar?

Invitationer til webinarerne sendes ud til Hjerteforeningens medlemmer via den lokale Hjerteforening.

Hvis du ikke har mulighed for at deltage den pågældende dag, eller har lyst til at se webinaret igen kan du altid se eller gense webinaret her på siden.

PODCAST: Hør også vores podcasts (lydprogrammer) om forskellige hjerteemner

Atrieflimren

Vores første webinar i to dele til dig som patient eller pårørende hedder samlet ”Kost og motion, når du har atrieflimren”

Motion

Dette webinar er for dig, som gerne vil leve et sundt og aktivt liv med atrieflimren. Vi tager udgangspunkt i den nyeste viden om kost og motion, når du lever med atrieflimren. Fysioterapeuten gennemgår anbefalinger for fysisk aktivitet ved atrieflimren, barrierer og fordele ved et aktivt liv med atrieflimren samt overvejelser om motion, når du får betablokker og blodfortyndende behandling.

Din underviser er fysioterapeut Dorthe Hornsgaard

Kost

Dette webinar giver dig diætistens råd om sammensætning af hjertekost, om vægttab og afliver madmyter.

Din underviser er diætist Lotte Juul Madsen

Livet med atrieflimren

Vores andet webinar til dig med atrieflimren har titlen: “Når atrieflimren stjæler opmærksomheden”.

Dette optagede webinar er til dig, som lever med en atrieflimren. Det er til dig, som oplever udfordringer i hverdagen, hvad enten du lige har fået konstateret atrieflimren eller har levet med den længe.

På dette webinar lægger vi vægt på at give dig en øget forståelse af sygdommens udvikling, dens symptomer og behandling. Målet er at klæde dig på til at kunne gå i dialog med din læge og dermed få mere selvbestemmelse omkring din behandling – på både kort og lang sigt.

Pårørende kan også sagtens se med.

Din underviser er hjertesygeplejerske Charlotte Munkholm

Hent eller bestil bog om atrieflimren

”Livet med atrieflimren” bliver udleveret i forbindelse med din behandling. Du kan læse den som digital bog herunder: