Vi er glade for din interesse!

Læs her om vores arbejde for danskernes sundhed og lidt om os. Du kan også se, hvordan du kontakter os, fx som journalist.

Kontakt os

Hvad end du er blevet kontaktet på gaden, vil melde dig ind i foreningen eller noget tredje, er vi glade for at høre fra dig på telefon eller mail.

Har du brug for at rette i dine oplysninger, tilmelde dig PBS eller andet, så kan du med fordel benytte vores selvbetjening.

Sådan kan du kontakte os:

Selvbetjening og adresser

Det arbejder vi for

Hjerteforeningen kæmper på politisk plan for de 469.000 danskere, der lever med en hjerte-kar-sygdom. Målet er, at vi – i dialog med meningsdannere og lovgivere – realiserer vores vision om, at vi i Danmark sammen vinder et sundere og bedre liv for alle.

Vi tager den politiske dialog

Gennem tæt kontakt med medier og Christiansborgs politikere kæmper vi hver dag for at fremme vores 3 kerneområder: Forskning i hjerte-kar-sygdomme, forebyggelse af hjertesygdomme og patientstøtte. Vi vil have politikerne til at brænde for, at vores politiske kamp er livsvigtig, når 12.400 danskere hvert år dør af hjerte-kar-sygdom, som dermed er en af de hyppigste dødsårsager i Danmark. Med forebyggelse for øje gælder udfordringen alle 5 millioner danskere. Det vil vi ændre.

I Hjerteforeningen kæmper vi for at:

Sådan arbejder vi for din sundhed

Hvem er vi?

Vi er din allierede, når det kommer til hjerte-kar-sygdom. Vores bestyrelse, direktion, ledelse, cirka 100 medarbejdere og 6.000 flittige frivillige kæmper din sag. Alt sammen støttet af vores 148.000 medlemmer.

Hjerteforeningen er en privat organisation, der finansieres for indsamlede midler, og består i dag af frivillige, 3 rådgivninger i landets største byer og af mange kompetente fagpersoner.

Vi arbejder med alt fra forebyggelse over politik og fundraising til kommunikation. Vi har vores egen forskningsenhed og et travlt arbejdende hovedsæde på Vognmagergade 7 i centrum af København.

Hjerteforeningen består af:

Sådan er vi organiseret