Vi er glade for din interesse!

Læs her om vores arbejde for danskernes sundhed og lidt om os. Du kan også se, hvordan du kontakter os, fx som journalist.

Kontakt os

Hvad end du er blevet kontaktet på gaden, vil melde dig ind i foreningen eller noget tredje, er vi glade for at høre fra dig på telefon eller mail.

Har du brug for at rette i dine oplysninger, tilmelde dig PBS eller andet, så kan du med fordel benytte vores selvbetjening.

Sådan kan du kontakte os:

Selvbetjening og adresser

Det kæmper vi for

I Hjerteforeningen kæmper vi for det hjerte, der slår i os alle – for ingen skal stå alene, når lynet slår ned.

Siden 1962 har vi med viden, investeringer og vigtige resultater medvirket til at  Danmark er på internationalt topniveau inden for forskning i hjertesygdomme.

Hver dag tager vi kampen op for hjertet og for de 469.000 danskere, der lever med en hjertesygdom. I de senere år har vi også intensiveret indsatsen i at uddanne danskerne i livreddende førstehjælp, udbrede antallet af hjertestartere i det frie rum og give ethvert menneske med hjertesygdomme inde på livet mulighed for at søge hjælp, støtte og rådgivning hos os.

Vi tager den politiske dialog

Vi vil have politikerne til at brænde for, at hjertesagen er livsvigtig. Det gør vi ved at tydeliggøre, hvor meget hjertesygdom påvirker patienterne og deres pårørende. For udfordringen er stor, når 12.400 danskere hvert år dør af hjertesygdom, som dermed er en af de hyppigste dødsårsager i Danmark. Vi kæmper for at løse udfordringen.

I Hjerteforeningen kæmper vi for at:

Sådan arbejder vi for din sundhed

Hvem er vi?

Vi er din allierede, når det kommer til hjerte-kar-sygdom. Vores bestyrelse, ledelse, cirka 100 medarbejdere og godt 7.000 flittige frivillige kæmper for din sag. Alt sammen støttet af vores 130.000 medlemmer.

Hjerteforeningen er en privat organisation, der finansieres for indsamlede midler, og består i dag af frivillige, 3 rådgivninger i landets største byer og af mange kompetente fagpersoner.

Vi kæmper for det hjerte, der slår i os alle – fra forebyggelse over politik og fundraising til frivillighed og kommunikation. Vi har vores egen forskningsenhed og et travlt arbejdende hovedsæde på Vognmagergade 7 i centrum af København.

Hjerteforeningen består af:

Sådan er vi organiseret