Forside > Aktiviteter > Brugerpanel

Brugerpanel

Hvad betyder mest for dig? Bliv en del af Hjerteforeningens Brugerpanel og lad din stemme blive hørt i kampen for hjerterne.

Vil du være med i Hjerteforeningens Brugerpanel?

I Hjerteforeningen kæmper vi for et Danmark uden hjertesygdom. Det er en kamp, du kan være en aktiv del af. Vi vil rigtig gerne vide mere om, hvad der er vigtigt for mennesker med hjertesygdom og deres pårørende.

Derfor vil vi gerne have dig med i et brugerpanel for hjerte-kar-patienter og pårørende.

Du skal have lyst til at svare på spørgeskemaer eller tale med os om dine erfaringer med livet med hjerte-kar-sygdom – enten som patient eller som pårørende. Det er dine oplevelser og din mening, vi gerne vil høre, så du skal ikke vide noget bestemt for at være med i panelet.

Ved at deltage i brugerpanelet hjælper du Hjerteforeningen med at gennemføre forskellige undersøgelser af hjerte-kar-patienter og pårørendes behov og udfordringer. Du bidrager også til at Hjerteforeningen kan undersøge, hvordan vi gør vores tilbud og støtte til mennesker med hjerte-kar-sygdom og deres pårørende endnu bedre.

Du kan være med i Hjerteforeningens brugerpanel, hvis du er over 18 år og kan svare ja til mindst et af følgende udsagn:

• Jeg har en hjerte-kar-sygdom.
  • Jeg er pårørende til en, som har en hjerte-kar-sygdom.
  • Jeg er pårørende til en afdød, der havde en hjerte-kar-sygdom.

Hjerteforeningen sender korte spørgeskemaer eller invitationer til samtaler til brugerpanelets medlemmer ca. syv gange om året. Spørgeskemaerne vil tage ca. 10 minutter pr. gang at svare på. Hvis du bliver inviteret til en samtale og siger ja til at deltage, vil det ofte vare omkring en time. Samtalen kan enten foregå på telefonen, ved et fysisk møde eller online via en computer eller tablet. Det afhænger af, hvad der passer for dig og af undersøgelsens emne.

Hjerteforeningen kontakter brugerpanelet via e-mail. Du skal derfor have en e-mailadresse og have adgang til en computer, tablet eller smartphone for at være medlem af panelet.

Vi håber, at du har lyst til at være med i Hjerteforeningens brugerpanel og bidrage med vigtig viden i kampen for hjertesagen!

Spørgsmål og svar

Hvordan tilmelder jeg mig brugerpanelet?

Du kan melde dig til brugerpanelet via linket midt på siden.

Du skal blot udfylde et tilmeldings-spørgeskema og trykke på ”afslut”, så er du tilmeldt.

I tilmeldingen beder vi om din e-mailadresse, så vi kan sende spørgeskemaer og invitationer til samtaler til dig. Vi beder også om nogle generelle oplysninger om dig, bl.a. hvilken region du bor i, og hvilken hjerte-kar-sygdom du eller din pårørende har.

Oplysningerne bruger vi til at sende de relevante spørgeskemaer og invitationer til dig.

Er mine besvarelser anonyme?

Dine besvarelser bliver ikke brugt i identificerbar form, men for at undgå at stille dig de samme spørgsmål flere gange, kæder vi dine besvarelser sammen med din e-mailadresse.

Vi registrerer ikke dit navn, adresse, personnummer, telefonnummer eller lignende.

Vi registrerer generelle oplysninger som køn, aldersgruppe, sygdom og region. Det giver os mulighed for at sende spørgsmål og invitationer ud til undergrupper af panelet, fx alle deltagere bosat i Region Midtjylland eller deltagere, der har haft en blodprop i hjertet.

Hvordan håndterer Hjerteforeningen mine data?

Alle oplysninger og undersøgelser bliver opbevaret under sikre forhold hos Hjerteforeningen.

Du kan læse mere om Hjerteforeningens behandling af dine personoplysninger og dine rettigheder på hjerteforeningen.dk/fakta/persondatapolitik/.

Hvad er formålet med Brugerpanelet?

Brugerpanelet er dannet for at give Hjerteforeningen en nem og hurtig adgang til input fra en stor gruppe hjerte-kar-patienter og pårørende.

På den måde kan vi få mere viden om livet med en hjerte-kar-sygdom.

Viden vi bruger i kampen mod hjertesygdom.

Hvordan melder jeg mig ud af Hjerteforeningens Brugerpanel?

Hvis du ikke længere ønsker at deltage i brugerpanelet, kan du til en hver tid melde dig ud ved at skrive en mail til: [email protected]

Hvor kan jeg få svar på andre spørgsmål?

Hvis du har brug for rådgivning eller støtte, er du altid velkommen til at kontakte Hjerteforeningens rådgivning Hjertelinjen på telefon 70 25 00 00 eller på mail [email protected].

Har du spørgsmål om brugerpanelet kan du skrive til os på [email protected].

Hjertet kalder på dig

1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.

Støt i dag og red liv

Untitled(Påkrævet)