Børn og unge

Hjerteforeningen arbejder for at gøre hverdagen lettere for familier, der er ramt af en hjertesygdom.

Vi tilbyder et stort fællesskab for børn, unge og deres pårørende. Alle i familien kan få oplysning, rådgivning og vejledning for at få en tryg og overskuelig dagligdag.

Find tryghed i fællesskabet

Hele familien rammes, når et barn har en medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom. Hjerteforeningen står klar med ekspertviden, erfaring og støtte, der kan hjælpe jer i den svære tid. Vi tilbyder også en klub for børn, unge, søskende og forældre, hvor du kan få gode råd, støtte og tryghed fra andre familier i samme situation.

• Find tryghed og støtte i mødet med andre familie, der har en hjertesygdom inde på livet. Bliv medlem af Hjerteforeningens Børneklub, eller mød andre i netværket GUCH for unge og voksne med hjertesygdom.
  • Deltag i vores hyggelige aktiviteter og familieweekender, hvor fællesskab og pusterum fra hverdagen er i fokus.

For børn og forældre

Hjerteforeningens Børneklub er for hjertebørn, der er født med eller tidligt har erhvervet sig hjertesygdomme. Gennem landsdækkende og lokale aktiviteter og kurser i de fem regioner kan både børn og forældre møde andre familier i samme situation. Der er både tilbud med fokus på hygge, gode oplevelser, udveksling af erfaring og rådgivning.

Mød Markus og hans mor, der er med i Børneklubben

For unge

Det kan være en stor udfordring at være ung med en hjertesygdom, og du kan have mange spørgsmål: Hvordan påvirker sygdommen mig i hverdagen? Hvordan håndterer jeg de udfordringer, der følger med? Hvem kan jeg snakke med, som forstår mig?

Hos Hjerteforeningen GUCH forstår vi dig. Vi tilbyder et forum, hvor du som ung over 18 år kan møde ligesindede og danne netværk med andre unge, der enten har eller har haft de samme spørgsmål og udfordringer, du går rundt med.

Mød Benedikte, der er medlem af GUCH

For søskende

Det kan være svært at have søskende med en hjertesygdom. Vi tilbyder et univers på web til dig, der er bror eller søster til et hjertebarn. Du får et mødested med historier om andre søskendes hverdag og liv. Gå ind på Hjertesøskende og find aktiviteter, støtte og vejledning, der gør hverdagen lettere.

Mød Oliver, der har en bror og søster med hjertesygdom

For hjertefamilier

Hverdagen kan være hård for en hjertefamilie, hvor bekymringer, angst og utryghed kan fylde meget for alle, der er involveret. Vi ved, at gode råd, hjælp og støtte fra andre familier i samme situation kan gøre livet lettere. Benyt dig af vores bisiddere til forældre til hjertebørn og besøg Hjerteforeningens Børneklub.

Mød Ursula, der har en søn med medfødt hjertefejl

Dét får du

Læs mere om vores tilbud og støttemuligheder: