Du er velkommen i fællesskabet

Her kan du læse om at være frivillig hos os, om vores Frivillignet og om, hvordan du finder et frivilligfællesskab tæt på dig.

Frivillignet: Værktøjer til dig

Du er velkommen på Frivillignet.

Gå til Frivillignet

Vores frivillige besøger Frivillignet løbende for at få gode værktøjer og seneste nyt om frivilliglivet.

På Frivillignet får du:

• Værktøjer til, hvordan du afholder en god og positiv lokal begivenhed
  • Seneste nyt med gode historier om livet som frivillig og inspiration til dig
  • Datoer for, hvornår lokalforeningerne afholder begivenheder og events
Mød Dorte, der arrangerer gå-ture
Mød Ida-Marie, som er indsamlingskoordinator

Deltag i GÅ MED

gå med

GÅ MED handler om at gå flere ture sammen i den dejlige danske natur. GÅ MED er et gratis tilbud til dig, som ønsker at være en del af et gå-fællesskab med højt til loftet og fokus på de mange gode oplevelser, som venter lige udenfor døren. GÅ MED er også for dig, som ikke kan gå langt eller hurtigt. Det vigtigste er at komme i gang. Hvert skridt tæller!

Mød vores frivillige

Du får en masse ud af at være frivillig i Hjerteforeningen. Mød Inga Nielsen, der er formand i Hjerteforeningen Hørsholm.

– Glæden kommer tilbage til mig selv, når jeg gør noget for vores hjertepatienter og deres pårørende. På de ti hjertecaféer, jeg afholder om året, oplever jeg hvor hårdt ramt hjertepatienter og deres pårørende er, og hvordan de finder tryghed ved at tale med ligesindede og stille spørgsmål til de dygtige hjertelæger, som vi har inviteret med som foredragsholdere, siger Inga Nielsen.

Som frivillig kan du blive en del af:

Mød herunder 2 af vores frivillige. Du kan læse aktuelle nyheder på Frivillignet

Mød Cecilia, der træner hjertebørn i svømning

Vi har også en klub til dig

Ja, det er der stor chance for. Vi sætter nemlig fællesskabet meget højt, da vi ved, at det giver livskvalitet og gode oplevelser at tale og være sammen med ligesindede. Også pårørende.

I klubberne laver vi udflugter, foredrag og mange andre spændende ting, du er hjertens velkommen til at deltage i.

Vi har flere frivillige patientklubber til mange aldersgrupper og diagnoser:

Mød Anna, der er frivillig i Børneklubben