I starten af december afholder Hjerteforeningen to julekoncerter i Helligaandskirken. Lad julefreden sænke sig, og oplev opera og musik med Bach og Händel.

Corona: Bliv opdateret på hjerteforeningen.dk/corona

Informationerne i vores artikler om coronavirus er skrevet på baggrund af den eksisterende viden på udgivelsestidspunktet (se dato nederst på siden). Du kan altid finde vores opdaterede viden om coronavirus (COVID-19) og hjerte-kar-sygdom på www.hjerteforeningen.dk/corona. Du er også velkommen på Hjertelinjen (70 25 00 00). Pas på dig selv - og hinanden.

Julen er hjerternes fest, og få ting spreder mere julestemning end klassisk musik i flotte omgivelser.

Igen i år afholder Hjerteforeningen derfor den smukke og traditionsrige julekoncert i hjertet af København.

Koncerten plejer at være yderst populær og velbesøgt, og i år er der lagt i ovnen til en eftermiddag fyldt med hygge og julestemning.

Der afholdes to koncerter i år.

De løber af stablen søndag den 5. december kl. 14.00 og igen kl. 16.00 i Helligaandskirken på Strøget i København.

Opera og fællessang

I dagens anledning bliver 14 medlemmer af Copenhagen Phil til Hjerteforeningens kammerorkester dirigeret af Giordano Bellincampi.

Desuden medvirker bl.a. operasangerne Elsebeth Dreisig og Palle Knudsen.

Man kan opleve uddrag fra Bach og Händel samt glæde sig til skønne salmer, som vi synger sammen.

Koncerterne er under kunstnerisk ledelse af trompetisten Gorm Hovaldt i selskab med bl.a. organisten Ørjan Johansen, violinisten Kim Sjøgren og trompetisten Nikolaj Viltoft.

Hvis du er interesseret i at komme til julekoncert i Helligaandskirken, kan du købe billetter via linket nedenfor.

Billetterne koster 195 kr. (plus gebyr) og kan købes hos Billetto – klik her.

Coronapas
Vi gør opmærksom på, at der ved indgangen til koncerten skal fremvises et gyldigt coronapas.