Atrieflimren er Poul Egon Rasmussens diagnose, og han lever sit liv med hjertesygdom ligesom 515.000 andre danskere. Han og konen Kirsten deltager nu i en stor undersøgelse, der skal give viden om netop hverdagen med en hjertediagnose.

Der er en god grund til, at Poul Egon Rasmussen har valgt at svare på spørgsmål til undersøgelsen ”Livet med en hjertesygdom”.

Undersøgelsen, der er et samarbejde mellem Hjerteforeningen og Herlev og Gentofte Hospital, skal skaffe viden om netop hans liv med hjertesygdom og de mange andre danskere, der ligesom ægteparret lever med Poul Egons hjertediagnose. Den nye viden vil handle om alt fra mødet med sundhedsvæsenet over samlivet med en pårørende til arbejdslivet.

Poul Egon siger:

– For mig er information fra Hjerteforeningen om forskningsresultater med til at gøre mig mere tryg, for jeg vil gerne have mere viden om min hjertesygdom. Jeg vil faktisk sige, at det er med til at flytte grænser for, hvad jeg tør eller reelt godt kan. Det kunne også være godt, hvis undersøgelsens resultater blev bredt ud i samfundet for at skabe større viden i befolkningen om det at være hjertesyg.

Læs mere om Poul Egon og undersøgelsen ”Livet med en hjertesygdom” her

Undersøgelsen er støttet af Snedkermester Sophus Jacobsen og hustru Astrid Jacobsens Fond, Helsefonden, Grete og Sigurd Pedersens Fond, Ingeniør Kaptajn Aage Nielsens Familiefond samt Lemvigh-Müller Fonden.

Hvordan deltager jeg?

I alt 10.000 tilfældigt udvalgte personer er blevet inviteret til at deltage i projektet, via enten deres elektroniske postkasse eller brev.