Tag familie og venner under armen og gå med på Hjerteforeningens traditionelle gåtur den 1. januar. Der er garanti for hygge, når det igen er blevet tid til Nytårsmarchen.

Når julemaden er fordøjet og den sidste nytårsraket skudt af, ønsker mange nok, at de fik en sidste mulighed for at vride lidt ekstra socialt samvær og hygge ud af jule- og nytårsdagen.

Er du en af dem, så har Hjerteforeningen en god idé til dig her.

På årets første dag har du nemlig en oplagt mulighed for at forlænge hyggen med familie og venner.

Og samtidig skyde året i gang med en sundere og mere aktiv livsstil.

Det kan du gøre ved Hjerteforeningens traditionelle Nytårsmarcher, som finder sted den 1. januar over hele landet.

Find din nærmeste nytårsmarch

Traditionen med at indlede det nye år med en frisk gåtur nærmer sig sølvbrylluppet, og siden starten for næsten 25 år siden er interessen for nytårsmarcherne kun gået én vej – opad.

Således findes der mange nytårsmarcher rundt om i Danmark, der samler flere tusinde danskere.

Der er dog også rig mulighed for at finde nytårsmarcher med 50 eller 100 deltagere, hvis man foretrækker det.

Nytårsmarcherne afholdes af Hjerteforeningens tusindvis af frivillige, som driver de mange lokalforeninger rundt om i landet.

Dem kan du finde kontaktinformationer på her.

Du skal blot finde din nærmeste lokalforening på linket (eller på facebook), så finder du nærmere informationer om tid og sted for din lokale nytårsmarch.

Gratis – og sundt – at gå med

Det er gratis at gå med, og du kan bare møde op – der er ingen tilmelding.

Det eneste, du behøver, er et par gode sko og masser af godt humør.

Glæd dig til en hyggelig, frisk og sund start på det nye år.

– Motion nedsætter risikoen for at blive ramt af hjertesygdom, og så er det hyggeligt at gå sammen. Min opfordring er derfor at tage familie og venner under armen og sammen med Hjerteforeningen tage årets første skridt mod et mere hjertesundt liv, siger Anne Kaltoft, adm. direktør i Hjerteforeningen.

Gå videre med Hjerteforeningen

Har du lyst til at gå mere, arrangerer Hjerteforeningen gåture gennem hele året, hvor alle er velkomne. Du kan finde turene her på denne side.

Du kan også komme med på en gåtur med en gå-vært i Hjerteforeningens projekt GÅ MED, hvor målet er at gå flere ture sammen i den dejlige natur. Du kan læse mere om GÅ MED her.