Børnehjertefonden

Børnehjertefonden er en privat organisation, der er helt afhængig af indsamlede midler, så fonden kan skabe glæde og livskvalitet til hjertesyge børn og deres familier.

Newborn baby boy laying on bed, mother and father holding his hand
Dit bidrag er uundværligt
Fondens formål omfatter bl.a. at yde støtte til behandling og pleje af hjertesyge børn, forskning i medfødte hjertesygdomme, uddannelse og mødeaktiviteter om medfødt hjertesygdom samt til produktion af informationsmateriale om medfødt hjertesygdom. Dit bidrag er uundværligt for os, og midlerne bruges løbende til uddeling til fondens formål. Du kan støtte på Mobilepay eller lave kontooverførsel til konto 11157734, reg. 3001
Støt på Mobilepay 165900
Start din egen indsamling
Du kan også engagere dig i vores hjertesag ved at oprette din egen indsamling og støtte vores arbejde i Børnehjertefonden. Du kan fx vælge at indsamle midler til vores generelle arbejde eller til et specifikt projekt/kampagne hos Børnehjertefonden.
Lav indsamling i dag
close-up  of red-haired teenage boy with freckles, against a black wall in the street
iStock-643897728
Støt som erhverv
Erhvervspartnerskaber er også en væsentlig faktor for, at Børnehjertefonden kan gennemføre events og arrangementer for hjertebørn og -unge og derigennem skabe bedre livskvalitet og et afbræk fra hverdagen hos målgruppen.
Start et samarbejde

Erhvervspartnere

Opret testamente
Hvis du testamenterer et beløb til Børnehjertefonden, er du med til, at vi kan fortsætte vores livsvigtige arbejde og give hjertebørnene en bedre fremtid. Hvis du vil vide mere om at støtte Børnehjertefonden gennem arv og testamente, er du velkommen til at kontakte chefjurist Ann Marie Panduro på email [email protected] eller ringe på 3366 9900.
Stoette_haender
Billede-0461
Det går din støtte til
De seneste år har forskningen i nye behandlingsmetoder for medfødte hjertesygdomme gjort store fremskridt, og derfor overlever mange flere hjertebørn end tidligere. Der mangler dog stadig viden om, hvordan lægerne kan redde flere nyfødte hjertebørn, samt om hvordan vi sikrer hjertebørnene flere og bedre leveår. Derfor støtter Børnehjertefonden forskning i medfødte hjertesygdomme.
Se, hvad støtten går til

Børnehjertefonden har bl.a. støttet forsker Kasper Iversen med projektet Copenhagen Baby Heart. Projektet skal give større viden om, hvor mange børn der fødes med en hjertesygdom samt afklare barnets gevinst ved at få foretaget en grundig hjerteskanning lige efter fødslen.

Hvert år støtter Børnehjertefonden forskning i medfødt hjertesygdom med ca. 1 mio. kr. Læs mere om de forskellige forskningsprojekter, der har modtaget støtte i Børnehjertefondens årsrapporter.

Om os

Børnehjertefonden blev stiftet i 2004, og fusionerede i 2010 med Hjerteforeningens Hjertebarnsfond.

Børnehjertefondens formål er at indsamle midler til støtte af børn og unge med hjertesygdom. Arbejdet foregår i samarbejde med Hjerteforeningen og i overensstemmelse med Hjerteforeningens overordnede formål, ifølge § 2 i Hjerteforeningens vedtægter.

Der fødes ca. 500 børn om året med en hjertefejl, hvilket svarer til 0,8 % af alle fødsler. Det gør hjertesygdom til den hyppigste af alle medfødte misdannelser. Medfødt hjertesygdom påvirker hele familien, som lever under et stort pres med mange bekymringer og en frygt for hvad fremtiden bringer, da de lever med alvorlig sygdom tæt inde på livet.

Børnehjertefondens arbejde bygger på et værdigrundlag, der rummer og sætter fokus på omsorg, optimisme, viden, fællesskab og sundhed for at støtte hjertebarnsfamilier og unge med hjertesygdom bedst muligt.

Børnehjertefonden
Vognmagergade 7, 3.sal

Fundats

Børnehjertefondens arbejde bygger på et værdigrundlag der rummer:

• Omsorg
  • Optimisme
  • Viden
  • Fællesskab
  • Sundhed

Læs fundatsen her

Bestyrelse

• Lars Frederiksen (formand):  Bestyrelsesformand Matas A/S, tidligere adm. direktør i Chr. Hansen
  • Kasper Rossing: Overlæge, Hjertemedicinsk Afdeling, Rigshospitalet.
  • Toke Halskov Kristensen: Lektor på Tietgenskolen, Cand.oecon. fra Aarhus Universitet, Stifter og ejer af Minihospitalet ApS
  • Inger Filipsen: Børnehjertesygeplejerske, Rigshospitalet
  • John Korsø Jensen: Advokat