GIV LIV

Hvad rådgiver vi om?

LIJ_8177_1

Vores tre faste erfarne rådgivere på Børnehjertelinjen er en hjertesygeplejerske, socialrådgiver med stor faglig indsigt i lovgivningen på børne/unge-området samt en psykolog med speciale i familierådgivning, men det er også muligt at snakke med Hjerteforeningens motionsrådgiver eller diætist. Alle vores rådgivere har mange års erfaring indenfor børne/unge-området. Kan vi ikke hjælpe, kender vi nogen, som kan.

Børnehjertelinjen har også en børnekardiolog tilknyttet, som vores rådgivere altid kan kontakte ved mere komplekse medicinske spørgsmål.

Ring ind til os og spørg om alt fra sygdom, symptomer, medicin, behandling, sociale forhold, rettigheder, transition, uddannelsestilbud, kost, motion mm. Eller brug os som et frirum for svære følelser, bekymringer eller tanker.

Vores eksperter har stor viden om livet med hjertesygdom hos børn og unge, som de kan bruge til at rådgive og vejlede jer på bedste vis, og de har tiden til at lytte, vise vej og dele ud af nærvær og vejledning.

Hvem kan ringe?

Venter I et hjertebarn, er du forælder eller anden pårørende til et barn med en hjertesygdom, eller er du ung med hjertesygdom? Har du brug for at tale med en ekspert på området, så er du altid velkommen til at kontakte Børnehjertelinjen.

Børnehjertelinjen er åben mandag, tirsdag og torsdag fra kl. 9-14, hvor du kan ringe på 7025 0000 og få fat i Hjerteforeningens hjertesygeplejerske. Det er gratis og fortroligt, og alle kan ringe for at få hjælp. Har du brug for at snakke med Hjerteforeningens socialrådgiver eller psykolog, så kan du ringe ind til Hjerteforeningens rådgivning alle ugens hverdage mellem kl. 9 og 16. Her vil en rådgiver tage imod dit spørgsmål og sende det videre til enten Børnehjertelinjens psykolog eller socialrådgiver, som efterfølgende vil kontakte dig.

Ring til Børnehjertelinjen mandag, tirsdag og torsdag kl. 9-14 på 7025 0000

Børnehjertelinjen

Ring gratis til Børnehjertelinjen 70250000 mandag, tirsdag og torsdag kl. 9-14 og få fat i Hjerteforeningens hjertesygeplejerske

Mød her Børnehjertelinjens psykolog Tina Månsson Sloth og hør, hvad hun kan hjælpe jer med