GIV LIV

Telefonisk rådgivning

Børnehjertelinjen - Vi er til for dig - RING TIL OS!

Ring gratis til Børnehjertelinjen hver mandag fra 9-12 og torsdag fra 13-16 på 70250000

Børnehjertelinjen er Hjerteforeningens telefoniske rådgivning med fokus på hjertesygdomme hos børn og unge. Uanset om du er ung med hjertesygdom, venter et hjertebarn, er forældre til et hjertebarn, eller anden pårørende, så kan du ringe ind til os, og det er ganske gratis.

Ved telefonerne sidder vores erfarne rådgivere klar til at svare på spørgsmål fra dig om stort og småt. Børnehjertelinjen bemandes af en børnehjertesygeplejerske, en socialrådgiver med stor indsigt i børne/ungeområdet og uddannelsesmuligheder ifm. kronisk sygdom samt en psykolog.

Ring ind til os og spørg om alt fra sygdom, symptomer, fremtidsperspektiver, medicin, behandling, sociale forhold, rettigheder, transition, uddannelsestilbud, kost, motion mm. Eller brug os som et frirum for svære følelser, bekymringer eller tanker. Vores eksperter har stor viden om livet med hjertesygdom hos børn og unge, som de kan bruge til at rådgive og vejlede jer på bedste vis, og de har tiden til at lytte, vise vej og dele ud af nærvær og vejledning.

Børnehjertesygeplejerske Inger Filipsen-min
Inger Filipsen

Børnehjertelinjens sygeplejerske

Socialrådgiver Line Søndergaard Lundby-min

Line Søndergaard Lundby

Børnehjertelinjens socialrådgiver

Psykolog Tina Månsson Sloth-min
Tina Månsson Sloth

Børnehjertelinjens psykolog

Diætist Lotte Juul Madsen-min

Lotte Juul Madsen

Børnehjertelinjens
diætist

Anonym rådgivning

Når du ringer til Børnehjertelinjen, er du anonym, og rådgiverne har tavshedspligt. Da vi ikke har adgang til din journal, vil rådgivningen være ud fra generelle anbefalinger, viden og retningslinjer på hjertebarnsområdet. For at få specifik rådgivning om netop din eller dit barns helbredssituation henviser vi til egen læge eller behandlende læge, som har adgang til jeres journal.

Hjerteforeningen behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen. Du kan læse mere om vores behandling af dine oplysninger og dine rettigheder på www.hjerteforeningen.dk/persondatapolitik.

Hvordan får jeg fat i rådgiverne på Børnehjertelinjen?

Børnehjertelinjen er åben mandag fra 9-12 og torsdag fra 13-16, hvor du kan få fat i Hjerteforeningens børnehjertesygeplejerske. Det er gratis og fortroligt og alle kan ringe for at få hjælp. Har du brug for at snakke med Hjerteforeningens socialrådgiver eller psykolog, så kan du ringe ind til Hjerteforeningens rådgivning alle ugens hverdage mellem kl. 9 og 16. Her vil en rådgiver tage imod dit spørgsmål og sende det videre til enten Børnehjertelinjens psykolog eller socialrådgiver, som efterfølgende vil kontakte dig.

Børnehjertelinjen har en børnekardiolog tilknyttet, som vores rådgivere altid kan kontakte ved mere komplekse medicinske spørgsmål.

Børnehjertelinjen

Ring gratis til Børnehjertelinjen 70250000 hver mandag fra 9-12 og torsdag fra 13-16 og få fat i Hjerteforeningens børnehjertesygeplejerske

Coronavirus

Rådgiverne sidder også klar til at støtte dig i forbindelse med coronavirus.