Der er glæde og stolthed hos Hjerteforeningen i dag, hvor regeringen og de fleste politiske partier lancerer en længe ventet tobaksplan.

Et stort skridt for at få en røgfri generation. Sådan lyder beskeden fra administrerende direktør i Hjerteforeningen, Anne Kaltoft.

Hun glæder sig over, at regeringen i dag har præsenteret, hvad Anne Kaltoft betegner som ”en seriøs plan, som vi håber er første skridt på vejen mod en røgfri generation i Danmark”.

– Det fortjener vores børn og unge.  Hjerteforeningen har i årevis kæmpet for højere tobakspriser, standardiseret indpakning, at tobak fjernes fra hylderne og mange flere tiltag, der skal sikre at børn og unge ikke begynder at ryge.

Se hele videoen herover med Anne Kaltoft.

Har du en holdning eller vil vide mere?

Du kan også kommentere på initiativet på Hjerteforeningens Facebook-side og Anne Kaltofts Twitter-profil. Læs Hjerteforeningens holdning på tobaksområdet her. DR beskriver regeringens tobaksplan her.