Mailrådgivning

Har du et spørgsmål, der er svært at snakke om? Så kan du skrive til os på mail.

Vi ved, at der er emner, der kan være svære at tale med andre om. En gang imellem kan det føles mere trygt at udtrykke sig på skrift.

Derfor er Hjertelinjens rådgivere også klar til at hjælpe dig, hvis du er mere tryg ved at sende os en mail. Vores rådgivere besvarer dagligt mails fra både patienter og pårørende, og vores postkasse er åben for enhver henvendelse.

Din mail vil blive besvaret af den rådgiver, som er ekspert på lige præcis det område, din henvendelse vedrører. Vores rådgivere er erfarne hjertesygeplejersker, diætister, motionsrådgivere og psykologer. Alle har de mange års erfaring indenfor hjerte-kar-området. Kan vi ikke hjælpe, så kender vi nogen, som kan.

Du er altid velkommen til at sende os en mail. Og det er ganske gratis at få mail retur fra os.

Sådan gør du

Du kan kontakte os direkte ved at sende en mail til [email protected].

Du kan også vælge at udfylde de nedenstående felter, og så vender vi retur til dig så hurtigt, vi kan. Du kan forvente svar indenfor et par dage.

Angiv gerne dit telefonnummer, hvis en af vores rådgivere må kontakte dig telefonisk. Det kan være hensigtsmæssigt, da nogle spørgsmål kan være svære at besvare skriftligt.

Rådgivning på Hjertelinjen er fortrolig, og Hjerteforeningen behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen.

Hjerteforeningens øvrige rådgivningstilbud

Få telefonisk rådgivning af en faglig ekspert

Vil du tale med en rådgiver over telefonen?

Så ring til Hjertelinjen på 70 25 00 00.

Hjertelinjen har åbent mandag, tirsdag og torsdag kl. 9-14.

Alle har de mange års erfaring indenfor hjerte-kar-området.

Kan vi ikke hjælpe, så kender vi nogen, som kan.

Ønsker du at være anonym, tast da #31# foran nummeret for at ringe med skjult nummer.

Få støtte og råd af en hjertepatient som dig

Tal med én, der lever med samme hjertesygdom som dig.

Hjerteforeningens patientstøtter lytter, stiller spørgsmål og fortæller også gerne om deres erfaringer.

Vores frivillige patientstøtter har forskellige diagnoser, køn og alder. De bor i hele landet, og er forskellige steder i livet.

Find den patientstøtte som du bedst kan identificere dig med i vores patientstøttegalleri og book en telefonisk samtale.

Læs mere her og book en samtale i dag.

Få støtte og råd af en pårørende som dig

Som pårørende til en hjertepatient kan du opleve, at også dit liv er forandret, og at fremtiden ser mørkere ud.

Når det sker, kan det være en befriendegivende og beroligende oplevelse at tale med et menneske, som har stået i en lignende situation.

Hjerteforeningens pårørendestøtter ved, hvad det handler om, og har ligesom dig også hjertesygdom tæt inde på livet.

De kan hjælpe dig med mange af de spørgsmål og bekymringer om sygdom, behandling, genoptræning og samarbejdet med sundhedsvæsenet, man kan have som pårørende til en hjertepatient.

Læs mere her og book en samtale i dag.

Se hvad vi også kan gøre for dig

Du kan møde Hjerteforeningen i hele landet, og på vores hjemmeside kan du med et enkelt klik få adgang til den nyeste viden om dit hjerte, forebyggelse og sund livsstil.

Du kan også finde fakta om hjerte-kar-sygdomme, medicin, behandling og rehabilitering, og blive klogere på, hvordan du selv kan leve hjertesundt og forebygge hjerte-kar-sygdom.

Frivilligaktiviteter

Hjerteforeningens tusindvis af frivillige er grundstenen i foreningen, og de udfører i dag en uvurderlig indsats landet over for børn og voksne, patienter, pårørende og alle andre, der gerne vil leve hjertesundt.

Indsatsen er organiseret med tilknytning til vores 88 lokalforeninger og 7 motionsklubber som er fordelt over hele landet, samt 3 nationale patientklubber.

På vores hjemmeside kan du finde din nærmeste lokalafdeling eller motionsklub, og se hvilke tilbud de har til dig.

Du finder også en kalender over alle årets aktiviteter over hele landet.

Hjertet kalder på dig

1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.

Støt i dag og red liv

Untitled(Påkrævet)