Foto: Birgitte Røddik.

Firløbet 2021 fandt sted søndag d. 26. september fra Østerbro Stadion i København. Dato for friløbet 2022 annonces snarest.

Du kan enten løbe 10 kilometer eller gå 7,5 kilometer gennem Københavns smukke gader. Når du tilmelder dig Friløbet støtter du samtidig Hjerteforeningens livsvitige arbejde.

Om løberuten:
Løberuten på 10 kilometer går fra Østerbro Stadion mod Den Lille Havfrue, forbi Gefionspringvandet. Herefter kan du nyde udsigten til Operaen og Holmen, inden du drejer ind på Amalienborg Slotsplads. Turen tilbage til Østerbro stadion tager dig igennem Kastellet og en tur langs søerne, inden der afsluttes igennem Fælledparken og de sidste 200 meter, der løbes inde på Østerbro Stadion.

Om gåruten:
Gåruten er svarende til en dansk mil (7,532 kilometer). Starten foregår også på Østerbro Stadion. Ruten tager dig langs Østerbrogade, ned ad Classensgade og mod Den Lille Havfrue. Derudover kommer du forbi det smukke Gefionspringvand og den Engelske Kirke inden turen går tilbage ad Classensgade mod Østerbro Stadion. Gåruten sættes i gang umiddelbart efter løberuten (kl. 09:35). Hjerteforeningens Gå-app kan benyttes til denne rute.

Når du har tilmeldt dig Friløbet, vil du løbende modtage informationer om tidspunkter samt andet relevant info.

Hvis du gerne vil tilmelde en virksomhed/gruppe/fællesskab/forening (for min. 30 tilmeldinger) så skriv til [email protected] for nærmere aftale herom.

Læs mere og tilmeld dig

Målgruppe: For alle (Sjælland)

Arrangør: Københavns Idrætsforening

Lokation: Start og slut ved Østerbro Stadion, Gunnar Nu Hansens Plads, 2100 København Ø.