GIV LIV

Sunde indkøbsvaner

• Få de rigtige varer i indkøbsvognen

Hvad enten du vil forebygge at hjerte-kar-sygdomme opstår eller du har været syg, kan det være en god idé at begynde med at justere dine indkøb. I første omgang er det den lille omtanke, når du handler, der betyder, at du får de sunde varer med fra supermarkedet hjem i dit køkken.

• Hjertesund indkøb på budget

Når budgettet er stramt, kan det at spise sundt godt blive prioriteret ned. Den gode nyhed er at du ved hjælpe af enkle alternativer og få tips stadig kan handle hjertesundt. Planlægning Selvom planlægning tager lidt ekstra tid, vil det komme dig til gode i sidste ende. Det kan være en god idé at lave… <a href="https://hjerteforeningen.dk/forebyggelse/kost/sunde-indkoebsvaner/" title="Læs Sunde indkøbsvaner">Læs mere »</a>

• Sunde tips til indkøb

Supermarkedets indretning, vareplacering og indkøbsvogne påvirker vores indkøb. Når vi træder ind i supermarkedet skal vi vælge mellem kurv eller vogn og dette valg vil få betydning for mængden af mad vi køber. Størrelsen på kurven sender nemlig et signal om, hvor meget mad som er normalt at købe.  Dette medfører at vi ubevidst køber… <a href="https://hjerteforeningen.dk/forebyggelse/kost/sunde-indkoebsvaner/" title="Læs Sunde indkøbsvaner">Læs mere »</a>