Hvad går støtten til, når Hjerteforeningen arver?

Mange tror fejlagtigt, at staten finansierer al hjerteforskning i Danmark. Men faktisk er Hjerteforeningen blandt de vigtigste bidragsydere til forskning i hjertesygdomme på vores universiteter og hospitaler.

Testamente: Hvad skal du overveje?

Mange danskere kunne have glæde af et testamente, og alt efter hvilken familieform du lever i, er der forskelligt, du kan sikre i et testamente. Se den film, der passer til dig og jer

Ofte stillede spørgsmål

Hjerteforeningen får mange spørgsmål om arv og oprettelse af testamenter. Her er en oversigt over nogle af de oftest stillede spørgsmål.

Hvem arver dig?

Har du brug for et testamente?

I dit testamente tager du stilling til, hvem der skal arve dig, og hvad de skal arve. Hvis du ikke opretter et testamente, bestemmer arveloven, hvordan din arv bliver fordelt.