GIV LIV

Det går din støtte til

Play Video

Når du støtter Hjerteforeningen, er du med til at redde liv. Hvad enten det er gennem donation, arv eller medlemskab, så går dine støttekroner direkte til hjerteforskning, forebyggelse af hjerte-kar-sygdomme samt støtte og rådgivning til hjertepatienter og pårørende i hele landet.

Siden 1962 har danskerne gennem Hjerteforeningen støttet hjerteforskning med over 600 millioner kronerDet er støttekroner, der har været med til at skabe enorme fremskridt indenfor områder som akutindsats, behandlingsmetoder, forebyggelse, førstehjælp og støtte til hjertepatienter og pårørende.

Det er fremskridt, der har reddet tusindvis af liv. Og det har ikke kunnet lade sig gøre uden danskernes hjælp. Det er vi utroligt stolte og taknemmelige over. Vi fortsætter kampen – hver dag. Og med din hjælp kan vi blive endnu bedre.

I videoerne nedenfor kan du møde nogle af de mennesker, dine støttekroner går til. Hør vores direktør Anne Kaltoft fortælle om Hjerteforeningens forebyggende indsats mod hjertesygdom, kom med ind i laboratoriet hos en hjerteforsker og mød ét af de mennesker, du har været med til at hjælpe.

Af hjertet tak for din støtte.

Forebyggelse

Forebyggelse af hjertesygdom er en mærkesag i Hjerteforeningen. Vores direktør Anne Kaltoft fortæller her om vores forebyggende indsats mod hjertesygdom i Danmark.

Hjerteforskning

Hvert år uddeler Hjerteforeningen millioner af kroner til hjerteforskning i Danmark. Se hér, hvordan dine støttekroner bliver sat i arbejde af en hjerteforsker.

Patientstøtte

Hvordan reagerer man, når ens verden bliver bliver vendt på hovedet? For Mette kom hjertesygdommen som lyn fra en klar himmel. Se hendes historie her.

Vil du redde liv?

Hjerte-kar-sygdomme kan ramme os alle. Din støtte er afgørende i kampen mod hjertesygdom i Danmark.