Søg om legat til ferie, psykologhjælp, rekreation eller andet. Hjerteforeningen støtter børn og voksne med hjerte- og kredsløbssygdomme

Som medlem af Hjerteforeningen kan man, hvis man er patient med hjerte- og kredsløbssygdomme, søge om økonomisk hjælp. Hjerte- og kredsløbssygdomme omfatter alle hjertesygdomme og kredsløbssygdomme med symptomer i ben, hjerte, eller hjerne og/eller andre steder i kroppen.

Den økonomiske støtte kan fx bruges til rekreation, ferie, anskaffelser med relation til sygdommen, psykologhjælp eller andre forhold, som kan være til opmuntring i en svær situation.

For at komme i betragtning til patientstøtte skal du være medlem af Hjerteforeningen og udfylde et ansøgningsskema. Betingelser og kriterier fremgår af ansøgningsskemaets bagside og nederst på denne side. Ansøgning om legat vil først blive behandlet, når Hjerteforeningen har modtaget alle informationer, som fremgår af ansøgningskriterierne.

Søg om legat

For at søge om legat, skal du udfylde et ansøgningsskema og fremsende oplysninger om husstandsindkomst og aktuelle lægelige oplysninger.

Du kan søge ved at følge linket: Ansøgningsskema – online

Du kan også sende din ansøgning og bilag via mail til: patientlegat@hjerteforeningen.dk eller med brev til

Hjerteforeningen, att.: Patientstøtte, Vognmagergade 7, 1120 København K.

Ansøgningsskema

Ansøgningsskema kan hentes her: Ansøgningsskema – download PDF

Ansøgningsfristen er den 10. i hver måned. Ansøgningerne bliver behandlet i den rækkefølge, de kommer ind. I tilfælde af flere ansøgninger end vi kan imødekomme, prioriteres der efter først-til-mølle-princippet. Der vil normalt kun kunne udbetales patientstøtte en gang til voksne.

Husk – alle patienter og pårørende tilbydes et halv års gratis medlemskab af Hjerteforeningen.

Få dit patientmedlemskab her

Ansøgningskriterier for tildeling af patientstøtte

Ansøgningskriterier For tildeling af patientstøtte til hjertebørn (18 år)