Forside > Om os > Foreningen

Foreningen

Hjerteforeningen kæmper for liv uden hjertesygdom – og for det bedste liv med. Læs mere herunder og lær os at kende.

Hjerteforeningen er grundlagt i 1962 og er Danmarks næststørste sygdomsbekæmpende organisation. Som en privat organisation finansieret af indsamlede midler, kæmper vi for et liv uden hjertesygdom. Gennem viden, investeringer og vigtige resultater har vi medvirket til, at Danmark er på internationalt topniveau inden for forskning i hjertesygdomme.

Hver dag tager vi kampen op for hjertet og for de mere end 500.000 danskere, der lever med en hjertesygdom. Med over 130 medarbejdere og tusindvis af frivillige stræber vi efter at forbedre hjertesundheden i Danmark. Vi arbejder med forskning i hjertekarsygdomme, forebyggelse af hjertesygdomme og patientstøtte.

I de senere år har vi også intensiveret indsatsen i at uddanne danskerne i livreddende førstehjælp, udbrede antallet af hjertestartere i det frie rum og give ethvert menneske med hjertesygdomme inde på livet mulighed for at søge hjælp, støtte og rådgivning hos os.

Hjertet kalder på os og på dig i kampen for det hjerte, der slår i os alle.

Hjertet kalder på dig

1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.

Støt i dag og red liv

Untitled(Påkrævet)