GIV LIV

Træningspakke 2

Træningsprogram 2

 

Programmet tager 15 minutter og indeholder opvarmning, øvelser med puls og styrke og udstrækning, tilrettelagt af  Hjerteforeningens fysioterapeut. Undervejs guider vi, så du nemt kan tilpasse øvelserne til dit fysiske niveau.

 

I dette program kommer vi igennem følgende øvelser:

 

  • Opvarmning

 

  • Høje knæløft
  • Dips
  • Englehop
  • Maveøvelse
  • Twist
  • Step back lunges
  • Bredstående med sving

 

  • Udstrækning

 

Ude til højre finder du din hjertesunde kostplan, som er udviklet af Hjerteforeningens diætist. Kostplanen kan bruges som inspiration til at sammensætte en hjertesund kost og få mest mulig energi til træningen og i dagligdagen.

 

Neden for har vi samlet en række gode råd om træning fra Hjerteforeningens egne eksperter, så du kan blive klogere på vigtigheden af at varme kroppen op og strække grundigt ud efter din træning.

 

Vi ønsker dig en god træning.

Din hjertesunde kostplan

Sund mad er vigtigt for dit hjerte og hjælper med at holde kroppen stærk og give dig god energi til træning.

Hjerteforeningens diætist har derfor sammensat en struktureret kostplan for en uge, hvor du får lejlighed til at smage vores mange spændende opskrifter. 

Gode råd og øvelser

spinatvafler med rejer, avokado og spinat

Hvor meget og hvornår - 5 fejl du skal undgå

Er du i tvivl om hvor meget du skal spise og hvornår du skal spise, så giver vi dig her, 5 fejl som du skal undgå at gøre.

opvarmning.jpg

Opvarmning - kom godt i gang!

Opvarmning er en central og vigtig del af din træning. Opvarmningen forbereder kroppen både fysisk og mentalt til den fysiske aktivitet, du skal i gang med.

udstraekning.jpg

Udstrækning - forebyg skader

Alle har gavn af en gradvis nedkøling efter træning. Her sænkes intensiteten langsomt, og hjerte og kredsløb tilpasses igen et lavere aktivitetsniveau og  en lavere puls. 

Bevæg dig for livet

billeder til brug 2

Erimitageløbet

HJERTETOUREN (fotograf, Jørgen Vinberg)

Hjertetouren

Y

Friløbet