Forside > > Sundhed > Mental sundhed > Psykologhjælp

Psykologhjælp

Læs her om psykologbehandling med offentligt tilskud og andre tilskud til psykologbehandling.

Personer ramt af alvorlig sygdom og deres pårørende kan få offentligt tilskud til psykologbehandling efter Sundhedsloven.

Du kan få tilskud til psykologhjælp ved at henvende dig til din egen læge. Tilskuddet udgør 60 procent af psykologens honorar. Ud fra din situation vurderer lægen, om du opfylder kriterierne (eksternt link) for tilskud. Vær opmærksom på, at der er gratis psykologhjælp til unge mellem 18 og 24 år, der er henvist til psykolog med angst og depression.

Du kan læse mere om, hvornår og hvordan du kan henvises til psykolog med tilskud og hvad det koster på Dansk Psykolog Forenings hjemmeside ”Psykologer i Danmark”.

Sygeforsikringen ”danmark”

Hvis du er medlem af ”danmark” og har fået en henvisning til psykolog fra din praktiserende læge, giver Danmark yderligere tilskud til psykologsamtalerne.

Sundhedsforsikringer

En del arbejdsgiverbetalte eller privattegnede sundhedsforsikringer dækker også psykologbehandling. Kontakt dit forsikringsselskab for at høre, hvilke betingelser, der gælder, inden du laver aftale med en psykolog.

Familieforsikringer

En del familieforsikringer har et tilbud om psykologhjælp. Kontakt dit forsikringsselskab for at høre, hvilke betingelser, der gælder, inden du laver aftale med en psykolog.

Hvis du ikke har mulighed for at få tilskud til psykologbehandling, kan du direkte kontakte en valgfri psykolog og bede om at komme i behandling. Forhør dig om prisen hos den enkelte psykolog.

Hjertet kalder på dig

1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.

Støt i dag og red liv

Untitled(Påkrævet)