Behandling

Forskningen har skabt ofte livreddende behandlingsmuligheder for hjertesygdom. Læs om dem her

Sygdomme

Her får du viden om forebyggelse og behandling af hjerte-kar-sygdomme. Bliv også klogere på risikofaktorer eller find detaljeret viden om en specifik hjerte-kar-sygdom.

Skal du have vaccinen mod corona og almindelig influenza?

Efteråret står for døren, og Sundhedsstyrelsen forventer, at vi i løbet af efteråret og vinteren vil se en stigning af smitte med covid-19 og influenza. Hjerteforeningen anbefaler, at du følger Sundhedsstyrelsens opfordring til at lade dig vaccinere nu mod covid-19 og almindelig influenza.

Ny behandling mod atrieflimren viser lovende resultater

En ny metode til at behandle atrieflimren ser ud til at være både bedre og mere sikker, og den bringer patienterne hurtigere på benene end den metode, man hidtil har brugt. Langtidseffekterne kendes dog ikke endnu, hvorfor der endnu er et stykke vej, før behandlingen kan bredes ud. Jan Pedersen er en af de knap 100 danskere, som indtil videre har fået behandlingen på Herlev og Gentofte Hospital.

Sommerfuglen i Lars’ hjerte er gået i dvale

Kan mere kalium i dit blod nedsætte risikoen for livstruende rytmeforstyrrelser og død? Det undersøger professor Henning Bundgaard og hans forskerteam på Rigshospitalet i øjeblikket. 1.000 danskere skal gennem studiet, inden resultatet er klart. Men for Lars Jensen har det allerede gjort en mærkbar forskel.