GIV LIV

Træningspakke 5

Træningsprogram 5

 

Programmet tager 15 minutter og indeholder opvarmning, øvelser med puls og styrke og udstrækning, tilrettelagt af  Hjerteforeningens fysioterapeut. Undervejs guider vi, så du nemt kan tilpasse øvelserne til dit fysiske niveau.

 

I dette program kommer vi igennem følgende øvelser:

 

  • Opvarmning

 

  • Høje knæløft
  • Twist
  • Mountain Climbers
  • Hop-hop-squat
  • Steptouch
  • Løb på stedet
  • Englehop

 

  • Udstrækning

 

Ude til højre finder du din hjertesunde kostplan, som er udviklet af Hjerteforeningens diætist. Kostplanen kan bruges som inspiration til at sammensætte en hjertesund kost og få mest mulig energi til træningen og i dagligdagen.

 

Neden for har vi samlet en række gode råd om træning fra Hjerteforeningens egne eksperter, så du kan blive klogere på vigtigheden af at varme kroppen op og strække grundigt ud efter din træning.

 

Vi ønsker dig en god træning.

Din hjertesunde kostplan

Sund mad er vigtigt for dit hjerte og hjælper med at holde kroppen stærk og give dig god energi til træning.

Hjerteforeningens diætist har derfor sammensat en struktureret kostplan for en uge, hvor du får lejlighed til at smage vores mange spændende opskrifter. 

Gode råd og øvelser

SONY DSC

Spis hjertesundt – det gavner hjerte og træning

Sund mad er vigtigt for dit hjerte, og sund mad er en vigtig forudsætning for at holde kroppen stærk og have god energi til træning. Hjerteforeningens kost-ekspert giver her de vigtigste råd til at holde fokus på de hjertesunde vaner i forbindelse med træning.

Back view of senior woman following an online stretching class looking at TV screen - Technology concepts

Opvarmning - kom godt i gang!

Opvarmning er en central og vigtig del af din træning. Opvarmningen forbereder kroppen både fysisk og mentalt til den fysiske aktivitet, du skal i gang med.

udstraekning.jpg

Udstræk - forebyg skader

Alle har gavn af en gradvis nedkøling efter træning. Her sænkes intensiteten langsomt, og hjerte og kredsløb tilpasses igen et lavere aktivitetsniveau og  en lavere puls. 

Bevæg dig for livet

Foto: Morten Rygaard

ECCO Walkathon

ECCO Walkathon - går online er tilbage i 2021, hvor der igen bliver gået for den gode sag. Hold øje med hjemmesiden, da vi løbende opdaterer og melder den/de nye datoer ud. Vi glæder os til at kunne samles igen og gå for Hjerteforeningen og SOS Børnebyerne.

Foto: Jørgen Vinberg

Hjertetouren

Hjertetouren finder den 21.-22. august 2021 på Flyvestation Værløse. De tilmeldte ryttere kører flest mulige omgange på den 5,1 kilometer lange start- og landingsbane indenfor 24 timer.

 

Foto: Eremitageløbet

Erimitageløbet

Eremitageløbet vender stærk tilbage i 2021, hvor der bliver åbnet op til Danmarks smukkeste løb. Alle tilmeldte kan fravælge sin  T-shirt og i stedet støtte Hjerteforeningen med 50 kroner.

 

Foto: Birgitte Røddik

Friløbet

Friløbet vender stærk retur d. 26. september 2021. Her åbner Østerbro Stradion igen op for det smukke byløb, hvor du enten kan løbe 10 kilometer eller gå 7,5 kilometer gennem Københavns smukke gader.