GIV LIV

Patientstøtte

Tal med os, vi lever alle med en hjertesygdom. Vi lytter, stiller spørgsmål og fortæller også gerne om vores erfaringer.

patientstoette

Patientstøtte

Book en patientstøtte

Vores frivillige patientstøtter har forskellige diagnoser, køn og alder. De bor i hele landet, og er forskellige steder i livet.

Find den patientstøtte som du bedst kan identificere dig med i vores patientstøttegalleri og book en telefonisk samtale.

Book en pårørendestøtte

Vores frivillige pårørendestøtter har hjertesygdom tæt inde på livet og kan hjælpe dig med mange af de spørgsmål og bekymringer om sygdom, behandling, genoptræning og samarbejdet med sundheds-væsenet, man kan have som pårørende til en hjertepatient.

Lær om hjertesygdom

Hjerteforeningen har lavet en række podcast og foredrag, hvor du kan lytte og lære om din hjerte-kar-sygdom, nye behandlinger, forebyggelse, rehabilitering og mental trivsel.

En patient siger blandt andet dette efter en samtale:

”Jeg var virkelig rystet i tiden efter, at jeg kom hjem fra hospitalet. Jeg havde brug for at tale med en, der havde oplevet det samme som jeg….. samtalen med patientstøtten gav mig nogle konkrete råd, men især en tro på, at mit liv bliver godt igen” .

”Jeg følte mig mere fri i min samtale og i de spørgsmål, jeg stillede (til patientstøtten). Han stillede sig til rådighed for mig og var ikke forudindtaget i forhold til, hvem jeg er. Jeg kan også tale med mine venner, men det er ikke det samme”

Mikael 52, blodprop i hjertet.

Bliv patientstøtte

Lever du med en hjertesygdom og har du lyst til at hjælpe andre hjertepatienter?

Så bliv en del af Hjerteforeningens korps af frivillige patientstøtter, som stiller sig til rådighed med meningsfulde samtaler.

Hjertemotion

Hjerteforeningen tilbyder  Hjertemotion til alle hjertepatienter, der har afsluttet et rehabiliteringsforløb i region eller kommune.

Med Hjertemotion kan du udvikle og vedligeholde dine hjertesunde livsstilsændringer.

Fællesskaber og foreninger

Find støtte, viden, fællesskab og tryghed i Hjerteforeningens mange lokale tilbud, lokalforeninger og klubber, uanset om du er barn, ung, voksen eller ældre.

Hjertelinjen

Ring til Hjertelinjen på 70 25 00 00 man-tors 9-13.

Hjerteforeningens rådgivere er hjertesygeplejersker, diætister, fysioterapeuter og psykologer.

Købmand Herman Sallings Fond støtter udbredelsen af patientstøtterne
Salling_Fondene_RGB_POS hjemmeside