Du vil som medarbejder i Hjerteforeningen bidrage til vores fælles mission om at gøre en forskel for at forebygge hjertesygdomme og skabe gode liv for de over 600.000 danskere, der lever med hjertesygdom.
I kampen for hjerterne er den faglige bue spændt, og du vil opleve at vi er nørdede, har et højt ambitionsniveau og elsker faglige udfordringer.
Vi finder svar på komplekse problemer igennem et dynamisk samarbejde på tværs af organisationen. Hos os står du ikke alene om at løse opgaverne, og du får 130 kollegaer med forskellige personligheder, kompetencer og fagligheder.
Som del af holdet vil du møde og samarbejde tæt med sundhedsvidenskabelige fagfolk, digitale eksperter, økonomer, pressefolk, marketing- og kommunikationsnørder, sygeplejersker, frivillige, data specialister og mange flere fagligheder.
Tillid er både en hjørnesten i vores ledelsesstil, men også i vores kultur. Det betyder, at vores medarbejdere har en høj grad af indflydelse på alt lige fra opgaveløsning til arbejdsliv. Vi tror på, at beslutningerne bedst træffes, der hvor opgaven løses.
Vi går forrest, når det handler om at skabe og tilbyde fremtidens arbejdsliv præget af både høj trivsel, indflydelse og fleksibilitet ift. både arbejdssted og arbejdstid.
Konkret betyder det, at vores arbejde foregår både på kontor, derhjemme, i det fysiske og det digitale rum – vi er en hybrid arbejdsplads.
Hvordan er work-life balance og diversiteten hos os?
Hos Hjerteforeningen prioriterer vi at skabe et fysisk og psykisk arbejdsmiljø, der understøtter både opgaveløsningen og medarbejdernes trivsel.
Vi er en moderne og professionel NGO, der tør at eksperimentere med nye arbejdsformer for at skabe de bedste rammer for opgaveløsningen og for vores arbejdsliv.
Dette betyder blandt andet, at vi har sat arbejdssted og arbejdstid fri. Medarbejdere kan derfor arbejde hvorfra de vil, og hvornår de vil, dog altid under hensyntagen til arbejdsopgaven, fællesskabet og det samarbejde, medarbejderen indgår i. Samtidig med at vi er optaget af fleksibilitet, er fællesskab også et nøgleord for os og vores arbejdsliv. Derfor har vi som organisation fælles kontordage, hvor alle er samlet, og derudover har mange teams også nogle faste dage, hvor de mødes og samarbejder.
Vi er en arbejdsplads, som ønsker at støtte den vigtige balance mellem arbejde og privatliv og forstår at prioritere både hjertesagen og den enkeltes velvære.
Diversitet
Vi tror på, at en mangfoldig og inkluderende arbejdsplads er afgørende for vores succes som organisation. Vi tror på, at forskellige kompetencer, livsopfattelser og perspektiver vil berige vores arbejdsmiljø og resultater.
Vi ønsker at skabe et miljø, hvor alle medarbejdere føler sig værdsatte og respekterede. Uanset baggrund eller identitet tror vi på, at opgaven løftes bedst i et mangfoldigt fællesskab.
Hvordan foregår rekrutteringsprocessen?
I Hjerteforeningen stræber vi efter at tiltrække og ansætte medarbejdere med de rette kvalifikationer. Vi lægger vægt på faglige og personlige kvalifikationer samt evne til samarbejde, fleksibilitet og god kemi, når vi ansætter en ny medarbejder.
Ansættelsesprocessen
Når du har søgt en ledig stilling i Hjerteforeningen, vil ansættelsesudvalget gennemlæse din ansøgning og CV. Alle ansøgere vil blive behandlet lige og med respekt.
Ansættelsesudvalget vil herefter invitere relevante kandidater til samtale.
Under første samtale vil du blive introduceret til Hjerteforeningen, den søgte stilling samt få mulighed for at præsentere dine kompetencer og motivation, der ligger til grund for at søge jobbet.
Til anden samtale vil du blive bedt om at præsentere en case, som bliver tilsendt forud for samtalen. Casen vil være relateret til stillingen og afspejle opgaver, der er relevante for rollen. Efter anden samtale vil lederen beslutte, hvem der skal ansættes.
I løbet af rekrutteringsprocessen vil du få mulighed for at møde den kommende leder og kollegaer. Derudover vil der blive taget referencer fra dine tidligere ansættelser.
Vi kontakter dig via telefon eller e-mail. Alle kandidater, som har være til samtale, vil modtage et mundtligt afslag, såfremt man ikke går videre i processen.
Den første tid hos os
En god on-boarding er grundlæggende for, at nye medarbejdere kan føle sig trygge og hurtigt kan komme i gang med at udføre deres opgaver.
Derfor tilrettelægges et introforløb, der sikrer, at medarbejderen i sin første tid føler sig godt tilpas i Hjerteforeningen. Dette indebærer blandt andet sociale og informative møder, der har til formål at gøre medarbejderen yderligere bekendt med rollen, kollegaer og Hjerteforeningen som organisation.
Hvilke karriere- og udviklingsmuligheder tilbyder vi?
I Hjerteforeningen ønsker vi at investere i vores medarbejderes faglige vækst og udvikling. Vi tror på, at alle har lyst til at udvikle sig, og vi har som mål, at vi til enhver tid skaber de rigtige rammer for, at du løbende kan udvikle dig meningsfuldt.
Vi ønsker at imødekomme ledelses-, kompetence- og medarbejderudvikling, der understøtter dine faglige mål og ambitioner. Blandt andet tilbyder vi diverse kurser og webinarer, der tilgodeser den mangfoldige faglige diversitet.
Hvilke løn- og personalefordele tilbyder vi?
Hjerteforeningen er en professionel og moderne NGO, hvilket afspejler sig i vores arbejde med løn og vilkår for vores medarbejdere.
Vi er en arbejdsplads, som tilbyder en fair og lige markedsløn samt vilkår, som understøtter vores formål, herunder er ”transparens” et nøgleord for os som NGO.
Blandt andet tilbyder vi sundhedssikring & pension, frie omsorgsdage, diverse medarbejderrabatter og personalefordele, fleksibilitet i arbejdstid og arbejdssted.
Vi tilbyder et vanvittigt fedt kontormiljø med udsigt over Kongens Have og få minutters gang til Nørreport station. Kontoret er aktivitetsbaseret og moderne indrettet, og du kan selv vælge om dagens arbejde skal foregå i projekt-, lounge-, hjemme-, online- eller fordybelseszonerne. I hjertet af kontoret finder du vores hyggelige café, hvor du kan brygge din helt egen kaffe på vores espressomaskine og udfordre dine latte art evner.
Hvilke muligheder er der for praktik og studiejobs?
I Hjerteforeningen er der både mulighed for praktik og studiejob.
Studiejob
Vi ansætter løbende studentermedhjælpere, som typisk er ansat mellem 8-20 timer om ugen. Opgaver kan variere fra administrative og praktiske opgaver til mere akademiske opgaver – herunder analyser, formidling mv. Herudover er der en del studerende ansat i vores Call Center som fundraisere.
Du kan søge uopfordret eller se vores ledige stillinger på vores hjemme side.
Praktik
Vi tilbyder både virksomhedspraktik og studiepraktik i Hjerteforeningen. Du er velkommen til at søge uopfordret på vores hjemmeside eller søge under ledige stillinger.
Vi holder løbende øje med indkomne ansøgninger og tager kontakt, når vi har et ledigt praktikforløb.
Hjertet kalder på dig
1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.