Hvad rådgiver vi om?

Børnehjertelinjen er til for dig. Ring til os, hvis du venter et hjertebarn, er forælder eller pårørende til ét, eller er ung og lever med hjertesygdom.

Vores rådgiver på Børnehjertelinjen er en sygeplejerske med mange års erfaring indenfor børne/unge-området.

Og kan hun ikke hjælpe med lige netop dit spørgsmål, så kender hun nogen, som kan.

Ring derfor til os på Børnehjertelinjen og spørg om alt, du er i tvivl om.

Eller brug os som et frirum for svære følelser, bekymringer eller tanker.

Vores ekspert har stor viden om livet med hjertesygdom hos børn og unge, og kan rådgive og vejlede jer på bedste vis

Hvem kan ringe?

Venter I et hjertebarn, er du forælder eller anden pårørende til et barn med en hjertesygdom, eller er du ung med hjertesygdom?

Har du brug for at tale med en ekspert på området, så er du altid velkommen til at kontakte Børnehjertelinjen.

Børnehjertelinjen er åben hver mandag, tirsdag og torsdag fra 9-14, hvor du kan ringe på 7025 0000 og få fat i Hjerteforeningens hjertesygeplejerske.

Det er gratis og fortroligt, og alle kan ringe for at få hjælp.

I Hjerteforeningen kan du også

Få rådgivning på Børnehjertelinjen

Ring gratis til Børnehjertelinjen på 70250000 hver mandag, tirsdag og torsdag mellem 9-14 og få fat i Hjerteforeningens hjertesygeplejerske.

Møde andre hjertebarnsforældre i Hjerteforeningens Børneklub

Hjerteforeningens forælderstøtter er frivillige forældre til børn med hjertesygdom, som nu har overskuddet til at hjælpe andre i en lignende situation.

De har en helt særlig og umiddelbar forståelse for den situation, du er i, og samtalerne kan være med til at skabe håb for dig og din familie i en svær tid.

Læs meget mere om forældrestøtterne her.

Få svar på typiske spørgsmål som hjertebarnsforælder

Her på denne side har vi samlet en række typiske spørgsmål og svar, du kan have som forælder til et hjertebarn.

Få støtte og råd af andre hjertepatienter

Tal med én, der lever med samme hjertesygdom som dig.

Hjerteforeningens patientstøtter lytter, stiller spørgsmål og fortæller også gerne om deres erfaringer.

Vores frivillige patientstøtter har forskellige diagnoser, køn og alder. De bor i hele landet, og er forskellige steder i livet.

Find den patientstøtte som du bedst kan identificere dig med i vores patientstøttegalleri og book en telefonisk samtale.

Læs mere her og book en samtale i dag.

Hjertet kalder på dig

1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.

Støt i dag og red liv

Untitled(Påkrævet)