GIV LIV

Hjerteforeningens Sundhedskonference 2020

Grundet COVID-19 ændrer Sundhedskonferencen format i år

Kære deltagere i Hjerteforeningens Sundhedskonference,

Vi holder et skarpt øje på udviklingen i Corona-situationen i Danmark og har besluttet, at dette års sundhedskonference forløber med et virtuelt program. Det er fortsat vigtigt for os at nå ud til jer som sundhedsprofessionelle og bidrage med ny viden og inspiration til hjerteområdet. Derfor præsenterer vi et kortere program, der live-streames mellem kl. 9-12 den 29. september.

Ønsker du at deltage, bedes du klikke på tilmeldingslinket nedenfor. Det oprindelige program bød på en lang række oplægsholdere med spændende og relevante temaer, som det virtuelle program den 29. september desværre ikke kan tilbyde i samme omfang. Derfor arbejder vi med en temarække af webinarer, videoer og artikler, som vil kunne tilgås via Hjerteforeningens faglige netværk, Fagnet, i forlængelse af konferencen og resten af 2020.

Foto af Chris MacDonald: Just Human

Vi håber på jeres forståelse og deltagelse i det virtuelle program. Hjerteforeningen ønsker at passe på hjertepatienter og deres pårørende. Det indebærer, at vi i særlig grad skal passe på alle jer, der til dagligt møder disse mennesker og giver dem den konkrete pleje og omsorg.

Program for dagen den 29. september 2020

Formiddagens program

Kl. 09.00-09.30 “Velkommen og sidste nyt fra Hjerteforeningen” med Anne Kaltoft, Adm. direktør, Hjerteforeningen

Kl. 9.35-10.10 “Heart&Mind – dør vores patienter af skræk?” med Selina Kikkenborg Berg, Professor i Kardiologi med særlig fokus på klinisk sygepleje.

Kl. 10.15-10.50 “Den svære kunst at fastholde adfærd – myter og muligheder” med Julie Midtgaard, Seniorforsker og Psykolog.

Kl. 11.00-11.50 “Ikke til forhandling” med Chris MacDonald, Humanfysiolog

Kl. 11.50-12.00 ”Tak for jeres deltagelse” med Anne Kaltoft, Adm. direktør, Hjerteforeningen