GIV LIV

Hjerteforeningens Faglige Netværk

Om fagnet

Fagnet, Hjerteforeningens faglige online netværk for sundhedsprofessionelle indenfor hjerte-kar-området.

Hjerteforeningen har oprettet Fagnet med det overordnede formål at skabe et samlet videns- og inspirationsunivers indenfor kardiologien målrettet sundhedsprofessionelle på tværs af faggrupper og sektorer med det formål at bidrage til at styrke tværfagligheden og den faglige praksis til gavn for alle landets hjerte-kar-patienter og deres pårørende.

Indholdet på Fagnet er primært målrettet sygeplejersker (der arbejder inden for voksen- og børneområdet), diætister og fysioterapeuter på sygehuse, i kommuner, i almen praksis og andre steder, hvor sundhedsprofessionelle møder hjerte-kar-patienterne og deres pårørende. Men alle med interesse for hjerteområdet, og som ønsker at holde sig fagligt ajour er velkomne.

På Fagnet kan du som sundhedsprofessionel finde ny og vedkommende viden i form af artikler og interviews med førende forskere, der stiller ny forskning tilrådighed på en relevant og nærværende måde. Inspiration- og informationsmateriale til samtalen med hjertepatienten og de pårørende samt information om Hjerteforeningens mange tilbud og aktiviteter – herunder invitation til Hjerteforeningens årlige sundhedskonference.

Emnefeltet på Fagnet er bredt og omfatter behandling, rehabilitering, mental sundhed, ernæring og fysisk aktivitet.

Med et medlemsskab af Fagnet får du gratis adgang til Fagnets kompetenceudviklingssite, hvor du via onlineundervisning, videokurser og webinar selv eller sammen med dine kollegaer kan holde dig fagligt opdateret. Ligesom du får adgang til et månedligt nyhedsbrev.

Du kan melde dig ind her.