GIV LIV

Læs mere om medlemskab

Som medlem gør du en forskel for hjertet. Vi glæder os til at kæmpe for hjertet sammen med dig - og til at byde dig velkommen i Hjerteforeningen.

Hvem kan blive medlem?

Alle kan blive medlem af Hjerteforeningen. Vores medlemmer består både af hjertepatienter, pårørende og andre godhjertede mennesker, der gerne vil kæmpe for hjertet sammen med os.

Hvad går mine penge til?

Din støtte er med til at sikre midler til livsvigtig hjerteforskning, en effektiv forebyggelsesindsats og tryghedsskabende patientstøtte til alle hjertepatienter og pårørende i Danmark. Læs mere her.

Hvilke medlemsfordele har jeg?

Som medlem i Hjerteforeningen kæmper du for hjertet sammen med os. Derudover kan du selvfølgelig frit drage nytte af vores tilbud og rabatordninger, som du kan læse mere om her.

Som medlem får du også Hjerteforeningens medlemsblad, Hjerteliv, der udkommer 4 gange årligt. Du vælger selv, om du vil modtage bladet med posten eller via e-mail. Når du vælger at modtage bladet via e-mail, er du med til at minimere fragtomkostningerne, så flere penge kan gå direkte til hjertesagen.

Du kan læse tidligere numre af bladet her

Vil du vide mere om, hvilke aktiviteter der er i dit lokalområde og i lokalforeningen nær dig, så læs mere her.

Hvordan kan jeg se, hvad der sker i min lokalforening?

Hjerteforeningen har over 100 lokalforeninger og klubber rundt omkring i landet. Du kan se, hvad der sker i dit område i oversigten her.

Kan jeg få skattefradrag for mit medlemskab?

Du kan ikke få skattefradrag for dit medlemskontingent, men vælger du at støtte hjertesagen med et månedligt beløb udover dit medlemskontingent, er denne støtte fradragsberettiget. Når du oplyser dit CPR-nummer i forbindelse med din månedlige støtte, sker indberetningen til SKAT helt automatisk.

Læs mere om, hvordan du får fradrag for din støtte her.

Hvorfor skal I bruge mit CPR nummer?

Dit CPR-nummer skal bruges i forbindelse med indberetning til SKAT. Ønsker du at oprette en Betalingsserviceaftale, skal dit CPR-nummer også bruges til dette formål. Hjerteforeningen opbevarer naturligvis dine oplysninger sikkert.

Hvordan betaler jeg mit medlemskab via Betalingsservice?

Det er praktisk at betale dit medlemskab via Betalingsservice. Hvis ikke du allerede betaler dit medlemskontingent via Betalingsservice, kan du tilmelde det her. Ved at betale via Betalingsservice sikrer du, at flere penge kan gå til hjertesagen, og vi skal bruge færre penge på administration.

Hvad sker der, hvis jeg glemmer at betale mit medlemskab?

Hvis du misser en kontingentbetaling, modtager du en påmindelse fra Hjerteforeningen med en ny mulighed for at indbetale dit kontingent. Bliver der fortsat ikke for medlemskabet, bliver du udmeldt af Hjerteforeningen. Du kan naturligvis altid blive medlem igen efterfølgende.

Hvordan ændrer jeg mit medlemskab og mine personoplysninger?

Kontakt Medlemsservice på medlem@hjerteforeningen.dk eller tlf. 7025 0000, så vil de hjælpe dig med lave ændringer og besvare spørgsmål. Såfremt du ønsker at udmelde dig, skal du på samme måde kontakte Medlemsservice.

Hvor går jeg hen, hvis jeg har spørgsmål?

Du kan altid kontakte vores Medlemsservice via mail medlem@hjerteforeningen.dk eller på tlf. 7025 0000.

Hvordan får jeg den nyeste viden fra Hjerteforeningen?

På hjemmesiden kan du finde et væld af nyheder og artikler, og som medlem modtager du medlemsbladet Hjertenyt 4 gange årligt. Du kan også få nyheder hver uge på e-mail med nyhedsbrevet Hjertenyt. Tilmeld dig Hjertenyt her.

Det går din støtte til

Din støtte sikrer midler til hjerteforskning, forebyggelse af hjerte-kar-sygdomme samt støtte og rådgivning til hjertepatienter og pårørende i hele landet.

Har du brug for hjælp?

Har du spørgsmål, kan du altid kontakte vores medlemsservice mandag-torsdag mellem kl. 10.00-14.00 70 25 00 00

eller via mail på medlem@hjerteforeningen.dk.

På vores selvbetjeningsside kan du ændre din adresse, læse om fradragsregler.