Vores ambassadører

Hjerteforeningens ambassadører kæmper for hjertet, og hjælper med at sætte fokus på hjertesagen. Se vores ambassadører her.

Michael Laudrup
"Fokus på hjerte-kar-sygdomme er vigtigt. Langt de fleste af os kender desværre mennesker, der har været ramt af disse sygdomme, blodpropper eller sågar hjertestop. Derfor støtter jeg Hjerteforeningen.  "
Birthe Kjær
"I 2005 blev jeg, som et lyn fra en klar himmel, ramt af en blodprop i hjertet, og på Rigshospitalet fik jeg udleveret en mappe fra Hjerteforeningen, hvor jeg kunne læse alt om operation og stent, som var det, jeg gennemgik. Det var en stor trøst at få det tegnet og forklaret. Jeg meldte mig straks ind i Hjerteforeningen, og har siden været dybt taknemmelig over den megen forskning, der bliver gjort, så lægevidenskaben hele tiden bliver dygtigere. Det redder liv."
Bodil Jørgensen
"Som familie med et hjertebarn, er bekymringer en naturlig del af hverdagen. Jeg er overbevist om, at Hjerteforeningen vil være med til at skabe en ekstra tryghed i mange familier og hos unge med hjertesygdom. Det giver en ro i maven at have et sted at søge hen – både for hjertepatienter og pårørende."
Peter Mygind
"At opleve et hjertestop og efterfølgende at få hjertemassage, kan give angst og traumer. Det har jeg selv oplevet. Støt Hjerteforeningen og vær med til at forebygge og rådgive hjertepatienter. "
Maria Lucia
”I 2009 mistede min familie og jeg min kære far kun 56 år gammel. Det var en blodprop i hjertet, som endte hans alt for korte liv. Siden da har jeg brugt meget tid på at acceptere det pludselige tab og ikke mindst forstå, at døden er noget, vi ikke kan undslippe. Jeg håber, at jeg kan fremme kendskabet til Hjerteforeningens vigtige arbejde gennem mine kontaktflader og skabe ringe i vandet."
Stine Stengade
Vi er stolte over, at Stine Stengade er ambassadør i Hjerteforeningen, og vi glæder os til her at kunne fortælle mere om hans store bidrag. Opdateres.
Stine Bjerre
"Rammes man af en hjerte-kar-sygdom, er det ikke kun en selv, som rammes, det er også hele ens familie og nærmeste. I Danmark dør 1 ud af 5 af en hjerte-kar-sygdom. Det er for mange. Jeg vil gerne være med til at gøre en forskel - derfor er jeg ambassadør for Hjerteforeningen."
Kenneth M. Christensen
"Jeg har mistet min bedste ven til hjertesygdom, og derfor betyder hjertesagen utrolig meget for mig. Det er jo desværre en sag, der kan ramme os alle - og derfor er jeg stolt over at være med i kampen mod et liv uden hjertesygdom sammen med Hjerteforeningen. "
Jesper Asholt
Vi er stolte over, at Jesper Asholt er ambassadør i Hjerteforeningen, og vi glæder os til her at kunne fortælle mere om hans store bidrag. Opdateres.
Niels Christian Meyer
"Et sund og et stærkt hjerte er tryghed. Hjertet er det vigtigste vi har, derfor støtter jeg Hjerteforeningen og Børnehjertefonden."

Hjertet kalder på dig

1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.

Støt i dag og red liv

Untitled(Påkrævet)