Forside > Hjælp og råd > Tilbud til børn, unge og forældre

Tilbud til børn, unge og forældre

Hjerteforeningen arbejder for at gøre hverdagen lettere for familier, der er ramt af en hjertesygdom.

Livet tager en vej, du måske ikke havde regnet med.

Men kærligheden til dit barn er ligeså stor.

Vi kender til din situation som forældre til et hjertebarn og tilbyder et stort fællesskab for børn, unge og deres pårørende.

Alle i familien kan få oplysning, rådgivning og vejledning hos os for at få en tryg og overskuelig dagligdag.

Vi ved, at hele familien rammes, når et barn har en medfødt eller tidligt erhvervet hjertesygdom.

Og vi forstår, at det kan være svært at have et barn med hjertefejl. Derfor er vi her for jer. Vi har ekspertviden og erfaring, som kan hjælpe jer med at forstå jeres barns sygdom og få den bedste behandling.

I vores klubber kan I få gode råd, støtte og tryghed.

Find tryghed og støtte i mødet med andre familier, der har en hjertesygdom inde på livet. Vi har både klubben til børn, forældre og unge
Deltag i vores hyggelige aktiviteter landet over og familieweekender, hvor fællesskab og pusterum fra hverdagen er i fokus. Og du kan få skuldrene ned.
Ring til vores Børnehjertelinje, når du som forældre med et hjertebarn oplever, at livet er vendt på hovedet, og spørgsmålene hober sig op.

… vi er klar til at hjælpe dig.

Ofte stillede spørgsmål

Jeg mangler nogen at tale med. Hvor henvender jeg mig?

Du er altid velkommen til at ringe til Børnehjertelinjen på 70 25 00 00. Som medlem er du også meget velkommen til at deltage i de mange arrangementer i Børneklubben, der er et stærkt og godt netværk.

Hvilke ting må jeg deltage i som medlem af Hjerteforeningen med tilhør til Børneklubben?

Du og I må deltage i alle arrangementer i Børneklubben og kan se mere på Børneklubbens hjemmeside.

Hvor får jeg mere information om Børneklubben?

Man kan altid kontakte den lokale regionsformand for Børneklubben. Find kontaktinformation på Børneklubbens hjemmeside eller ved at kontakte Hjerteforeningen.

Jeg er tidligere hjertebarn og over 18 år, hvor kan jeg henvende mig?

Vi har et netværk for hjertebørn over 18 år. som hedder GUCH. Man kan komme med i GUCH ved at melde sig ind i Hjerteforeningen og få et tilhør til GUCH. Se mere på hjemmesiden GUCH.dk

Hvad kan bruge GUCH til?

Udover et være et netværk, hvor man kan møde ligesindede og deltage i forskellige aktiviteter, så kan man på GUCHs hjemmeside finde ny viden om medfødt eller tidlig erhvervet hjertesygdom, man kan finde inspiration og tips til hjertesund mad og hjertevenlig motion, og man kan få svar på alle sine spørgsmål om livet med en hjertesygdom hos vores hjertesygeplejerske, psykolog, socialrådgiver og diætist, som alle er eksperter på området.

Forskningen giver dig nyeste viden med sikker hånd
Vi er stolte af at støtte forskningen i også de yngste hjerter. Vi tror på, at vi sammen holder hånden bedst under vores kære ved at sikre nyeste viden. Eksempelvis støtter vi – med gavmilde danskeres hjælp - Copenhagen Baby Heart, hvor forsker Kasper Iversen og hans team har scannet over 25.000 babyhjerter for at finde hjertefejl – og derfra kunne hjælpe bedst.
Støt forskningen
Ursula blev lettet, da hun fandt fællesskabet
"Det var en lettelse at opdage, at der var en klub, og at vi ikke er alene [...] Når vores dreng bliver ældre, håber vi også, at han kan få glæde af at lære andre hjertebørn at kende til de mange arrangementer, der er i klubben," siger Ursula, der er mor til et hjertebarn og medlem af Børneklubben.
Besøg Børneklubben

Genveje

Hjertet kalder på dig

1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.

Støt i dag og red liv

Untitled(Påkrævet)