Forside > Aktiviteter > Events

Events

Livskvaliteten boostes, når vi er aktive og dyrker meningsfulde interesser i fællesskab, viser forskning. Det giver mening at kæmpe for hjertesagen. Tilmeld dig et af vores events.

Bliv en del af vores stærke fællesskab – og støt samtidig forebyggende og livreddende forskning.

Du har det til og med sjovt ved at deltage i vores events, uanset om det er Hjertetouren, Dannerløbet, Ladywalk eller en af vores andre spændende aktiviteter.

Du får en masse gevinster for din sundhed ved at deltage:

• Din krop bliver sundere og dit hjerte stærkere
  • Du støtter en god sag og livreddende forskning
  • Du udvider dit netværk og får nye relationer
  • Du booster din trivsel og får et smil på læben

Vores events er:

• Hjertegalla. Vores årlige tv-show på TV2 Charlie, hvor du kan se med og støtte
  • Hjertestier. Du og dine kære kan gå en tur på din lokale hjertesti nær dig
  • Gå Med. Du kommer ud at gå med hele Danmark. Måske som gå-vært selv?
  • Ladywalk. Vores årlige gå-event, hvor du er med til at samle ind til forskningen
  • Giv Liv. Meld dig til et kursus i genoplivning og brug af hjertestarter
  • Grevinde Dannerløbet. Løb med for hjerterne i det hyggeligste motionsløb
  • Hjertetouren. Cykl med, når vi samler ind for hjerterne i hele 24 timer hvert år
  • Hjertedamertouren. Seje kvinder cykler med smil på læben for hjertesagen
  • Hjertebold. Vi giver hjertebørn en pause fra sygdommen, når bolden ruller igen
  • Børn hjælper børn. Seje hjertebørn spiller golf og samler ind til sagen
  • Hjerterytterne Team Esbjerg. Cykelentusiaster samler ind til Hjerteforeningens sag.

Og det nytter for dig at være med:

Forskning peger på, at du giver dit liv gode og sunde vilkår ved at gøre noget aktivt og meningsfuldt sammen med andre.  Når du møder nye mennesker og danner nye relationer lærer du en masse om dig selv og andre, ligesom det at deltage i sociale events også hjælper dig med at booste din selvtillid og øge din mentale trivsel.

Så hvorfor ikke give det et skud?

Meld dig til en af vores events eller aktiviteter. Vi er taknemmelige for dit engagement!

Ofte stillede spørgsmål

Støtter jeg hjertesagen ved at være med i et event?

Ja, vi samarbejder med arrangører, der donerer en del eller hele andelen af deltagergebyret til hjertesagen. Og det nytter, fordi støtten går til vores forskning, der redder liv, og vores kamp for hjertesagen med holdninger, tryghedsskabende indsatser og forebyggelse.

Kan jeg selv lave et event, som støtter hjertesagen?

Vi er glade for, at du overvejer at engagere dig med din tid og energi i hjertesagen. Alle bidrag gør en forskel. Du kan lave din egen indsamling, der kan bestå af de aktiviteter, du foretrækker. Tak!

Hvordan kan jeg være en mere fast del af hjertesagen?

Du har mange muligheder for at være del af vores fælles kamp. Vi byder dig hjerteligt velkommen som medlem og som frivillig, ligesom alle donationer gør, at vores sag styrkes.

Kan jeg tage en ven med til et event?

Ja, det kan du ofte. Eksempelvis kan I lave en gå-gruppe i Gå Med, ligesom du kan melde dig til en genoplivningskursus sammen med din nabo, kæreste, ven eller hvem, der også vil lære at redde liv. Hjertesagen er for alle.

Skal jeg være medlem af Hjerteforeningen for at være med i et event?

Nej, det skal du ikke altid. Men du er hjertens velkommen som en del af hjertesagen. Dit medlemskab er med til at støtte forskningen i livreddende behandling. Og, ja, så får du vores lækre medlemsblad Hjerteliv tilsendt tre gange årligt med posten eller til din inbox.

Koster det penge at være med til et event?

Mange af vores events koster ikke penge at være med i. Eksempelvis er det gratis for dig at tage et 30-minutters kursus i genoplivning. Til andre events skal du betale et gebyr, fx Grevinde Dannerløbet.

Gør som Rosemarie
Rosemarie samler ind, efter familien blev ramt
”Vores familie har selv haft hjertesagen tæt inde på livet, og det er derfor vigtigt for mig at kunne gøre en forskel for andre familier i samme situation. Min far er hjertelæge, og jeg har derfor hørt meget om forskning gennem årene og ved hvor vigtig hjerteforskningen er. Jeg starter til sommer på medicinstudiet – jeg håber, at jeg selv kan bidrage til forskningen en dag,” siger Rose, der samler ind til hjertesagen som deltager i Hjertetouren.
Cykl med
Vær aktiv
Kims forskning peger i én retning - et aktiv liv er hjertesundt
"Det er ikke bare sundt at dyrke motion hver dag. Faktisk har du en større chance for at overleve, hvis du bliver ramt af en blodprop i hjertet. Og det behøver ikke at være mange timers motion – selv en smule motion hjælper. Det viser resultater fra min forskning, hvor jeg sammen med kolleger har undersøgt effekten af fysisk aktivitet i forhold til at overleve en blodprop i hjertet," siger støttet forsker Kim Wadt.

Genveje

Hjertet kalder på dig

1 ud af 5 dør af hjertesygdom. Derfor kalder hjertet på din støtte, så flere kan overleve. Din støtte sikrer midler til hjerteforskning og nye behandlingsformer.

Støt i dag og red liv

Untitled(Påkrævet)