GIV LIV

Niveau A

Du skal starte på niveau A, hvis du er nyopereret gennem brystbenet inden for de sidste fire uger, eller hvis det er lang tid siden, at du har motioneret regelmæssigt.

Det kan også være, at du er lidt usikker på, hvordan din krop reagerer, når du går i gang med øvelserne. Her er det også en fordel at starte med øvelserne på niveau A.

Programmet indeholder øvelser for nakke og skuldre, der kan være ømme og spændte efter en operation, samt fem øvelser der aktiverer de store muskelgrupper i benene.

Husk altid at mærke efter og tilpas øvelserne til dit niveau.

Rigtig god fornøjelse.

Hjertelinjen

Ring gratis til Hjertelinjen på 70250000 alle hverdage fra 9-16. Hjerteforeningens rådgivere er hjertesygeplejersker, diætister, fysioterapeuter, socialrådgivere og psykologer.

Gode råd og øvelser

Find en patientstøtte

Vores frivillige patientstøtter har forskellige diagnoser, køn og alder, bor i hele landet og er forskellige steder i livet.

Du har mulighed for at finde den patientstøtte, som du bedst kan identificere dig med i vores patientstøttegalleri. Her er det muligt at booke en telefonisk samtale.

Hjertesunde opskrifter

Sund mad er vigtigt for dit hjerte og hjælper med at holde kroppen stærk og give dig god energi til din træning.

Gå på opdagelse i Hjerteforeningens over 700 opskrifter og find det, der passer til dit bord - med visheden om, at du spiser hjertesundt.

Stræk ud og bevar bevægeligheden

Alle har gavn af en gradvis nedkøling efter træning.

Her sænkes intensiteten langsomt, og hjerte og kredsløb tilpasses igen et lavere aktivitetsniveau og en lavere puls.