Hjerteforeningen afholder informationsmøde for forskere om ny bevillingsstruktur som gælder for forskningsstøtten fra 2017.

Alle interesserede er velkomne.

Tilmeld dig her: https://da.surveymonkey.com/r/7ZZF33P

Dato, tid og sted

Torsdag den 9. februar 2017, kl. 15.30-17.30

Hjerteforeningen, mødelokale 1, Vognmagergade 7, 3. sal, København K

Program

• Præsentation af Hjerteforeningens forskningsstrategi v. Gunnar Gislason, forskningschef i Hjerteforeningen
  • Præsentation af resultaterne af undersøgelsen ”Hjerte-kar-forskning og Hjerteforeningens forskningsstøtte” v. Rasmus V. Lund Jensen, Damvad Analytics
  • Præsentation af bevillingsstrukturen v. Soetkin Versteyhe, forskningskonsulent i Hjerteforeningen
  • Opslag om særlige forskningsprojekter v. Soetkin Versteyhe
  • Mulighed for at stille spørgsmål til bevillingsstrukturen

Hvert år støtter Hjerteforeningen hjerte-kar-forskningen med omkring 25 millioner kr.

Foreningens mål for forskningsstøtten er:

• At støtte forskning med fokus på det patientnære i forebyggelse, forståelse, diagnose og behandling af hjerte-kar-sygdomme.
  • At støtte forskning af den højeste kvalitet.
  • At opdyrke fremtidens forskningstalenter.

Foreningen støtter forskning inden for alle hjerte-kar-sygdomme. Støttede forskningsområder er bl.a. grundforskning, eksperimentel forskning, klinisk forskning, epidemiologisk forskning, forskning i primær og sekundær forebyggelse, sygepleje- og sundhedstjenesteforskning og adfærds- og kommunikationsforskning.

Der kan søges støtte til forskningsprojekter og til kongresrejser. Desuden uddeles der støtte til faglige og videnskabelige selskaber. Der gives kun støtte til forskning og aktiviteter inden for hjerte-kar-området.

Kun medlemmer af Hjerteforeningen kan søge støtte. Du kan blive medlem her.

Vedrørende ansøgninger om støtte fra Børnehjertefondens forskningspulje finder du informationer på Børnehjertefondens hjemmeside.

Hjerteforeningens støtte kan søges til:

Forskningsprojekter
Tværvidenskabeligt forskningsprojekt inden for hjerte-kar-rehabilitering
Nationalt forskningsprojekt inden for det præhospitale område eller i hjertestop
Kongresrejselegater
Faglige og videnskabelige selskaber

Børnehjertefonden uddeler i 2017, ud over den sædvanlige forskningsstøtte til hjertebørns området, ekstraordinær støtte til:

Nationalt forskningsprojekt inden for medfødt hjertesygdom