GIV LIV

Hjerteforeningen sætter fokus på ensomhed og trivsel – for ingen hjerter skal stå alene

ll

Ensomhed er en kolossal udfordring for danskernes hjerter. Især her op til jul, hvor ensomheden rammer mange ekstra hårdt.

Virkeligheden er, at omkring 380.000 danskere er svært ensomme. Og forskning viser, at ensomme har 30 % større risiko for at udvikle en hjertesygdom. Det understreger, at sammenhængen mellem mental sundhed og hjertesygdom er alvorlig.

Derfor sætter Hjerteforeningen i julen fokus på ensomhed og mental sundhed.
ll
Vi kæmper for, at intet hjerte skal stå alene og tilbyder støtte og fællesskaber bl.a. gennem Hjertelinjenpatient- og pårørendestøtte samt vores lokale aktiviteter over hele landet.

Vær med, når vi sætter fokus på ensomhed og mental sundhed i julen.

Send en digital julehilsen

Der er intet hyggeligere end en personlig hilsen –særligt i julen. Lav dit eget digitale julekort og glæd en, du holder af. Du kan sende din hilsen på e-mail og/eller dele det på de sociale medier. Det er bare om at komme til tasterne og sprede juleglæde.

Deltag i julebanko

Hjerteforeningen inviterer til gratis online banko onsdag d. 15. december. Kom i ægte julestemning, når ambassadør Thomas Evers Poulsen guider os trygt igennem årets hyggeligste julebanko. Du kan vinde fede præmier – så det er bare med at være klar med brikkerne.

Test dit julehumør

I juletiden oplever alt for mange danskere en stigende ensomhed, travlhed og stress. Og det påvirker både humøret og hjertet. Dérfor sætter vi i december fokus på trivsel og mental sundhed. Mon du har taget temperaturen på dit julehumør? Tag testen i dag.

logo-god jul

Vil du støtte hjertet?

Din støtte går til hjerteforskning, forebyggelse af hjerte-kar-sygdomme og hjælp til danske hjertepatienter og pårørende i hele landet.