GIV LIV

Frivillige forælderstøtter

Har du brug for at tale med en forælder, der også har et barn med hjertesygdom, og som kender til de tanker og bekymringer, der kan følge med? Så kontakt Hjerteforeningens frivillige forælderstøtter.

En frivillig forælder er en forælder til et hjertesygt barn, som nu har overskuddet til at hjælpe andre i en lignende situation. En frivillig forælder har en helt særlig og umiddelbar forståelse for den situation, du er i, og kan frem for alt lytte, støtte og dele erfaringer med dig på en praktisk og respektfuld måde.

Det er Hjerteforeningens erfaring, at mange har stor glæde af at tale med en ligesindet forælder til et barn med en hjertesygdom. Derfor tilbyder Hjerteforeningen, at du kan tale med en frivillig forælder telefonisk. For kommende hjertebarnsforældre foreslår vi, at I kontakter Børnehjertelinjen her.

Kontakten til frivillige forælderstøtter formidles af Hjerteforeningen. Du kan henvende dig på en af følgende måder:

• Find den person, du gerne vil tale med
  • Tryk på billedet
  • Udfyld kontaktformularen

Kontakt Hjerteforeningens Hjertelinje, hvis du vil have hjælp til at udvælge en frivillig forælder.

Hjerteforeningen behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen. Du kan læse mere om vores behandling af dine oplysninger og dine rettigheder på hjerteforeningen.dk/persondatapolitik

JPG 5

Se galleriet nedenfor og kontakt en frivillig forælderstøtte