Forside > Træn hos PureGym med ny medlemsrabat + få 3 gode råd
Blodtryk Donor Erhverv Forebyggelse Forskning Kolesterol Motion

Træn hos PureGym med ny medlemsrabat + få 3 gode råd

Forskning peger på, at vi kan gøre en stor forskel for vores krop og hjerter med daglig motion. Kom godt i gang i PureGym, som du nu - som noget helt nyt - får rabat hos som medlem af Hjerteforeningen.

Tekst Mads Louis Orry - Dato oktober 9, 2024

Vil du spare 15 procent hos fitnesskæden PureGym?

Jamen, så er et medlemskab hos Hjerteforeningen måske noget for dig.

For ikke nok med at du som medlem af Hjerteforeningen støtter vores kamp mod folkesygdommen, der gør, at 1 ud af 5 danskere dør af hjertesygdom, nej, nu får du også medlemsrabat på din træningsabonnement.

PureGym og Hjerteforeningen lancerer nemlig et nyt samarbejde, der giver dig 15 procent rabat hos fitnesskæden, og hvor ambitionerne er høje for danskernes – og din – sundhed.

Målet for samarbejdet er:

• Inspirere danskerne til et langt og sundt liv.
  • Fundraise millioner til livreddende forskning i hjerte-kar-sygdom.
  • Gøre genoplivning til en folkesag, så alle i Danmark kan træde til, hvis de er vidne til hjertestop

Erhvervspartnerskab, der gør en forskel for dig og hjertesagen

Hos PureGym Danmark er adm. direktør Morten Bentzen stolt over samarbejdet:

– 1 ud af 5 dør af en hjerte-kar-sygdom. Det er for mange, og det vil vi i PureGym være med til at ændre på.​ Gennem vores samarbejde sætter vi fokus på danskernes sundhed, både i dag og i fremtiden, siger Morten Bentzen.

Også Hjerteforeningen er glade for at kunne alliere sig med en så stærk erhvervspartner, som vil kæmpe med for danskernes hjertesundhed.

– Når vi står sammen, står vi stærkere. Og lige nøjagtig samspillet med PureGym er vi sikre på vil bidrage til, at vi sammen lykkes give modspil til folkesygdommen, der i dag desværre gør, at 1 ud af 5 danskere dør af hjertesygdom. Hjertet kalder simpelthen på, at vi forener kræfterne og gør alt, hvad vi kan får sundere liv for alle, bl.a. gennem mere fysisk aktivitet, siger Thomas Knudsen, der er ansvarlig for strategiske partnerskaber hos Hjerteforeningen.

3 gode råd om motion til dig
  • Vær fysisk aktiv mindst 30 minutter hver dag
  • Lav aktiviteter, der styrker dine muskler, mindst to gange om ugen
  • Begræns den tid, hvor du sidder stille