Forside > Materialer > Mental sundhed

Mental sundhed

Hjertepatienter kan have brug for støtte til at tackle mentale udfordringer.

Med en hjertesygdom kan følge en række mentale udfordringer som kan forringe livskvaliteten og forværre prognosen. Derfor kan hjertepatienter have brug for støtte til at tackle de psykiske følger af en hjertesygdom. Herunder finder du forskellige redskaber, værktøjer og modeller som du kan anvende i den kliniske hverdag.

Webinarer, målrettet hjertepatienter og deres pårørende i relation til mentale udfordringer

Pårørende

Hør pårørende fortælle om deres udfordringer og psykolog Anne Mose komme med gode råd til, hvad man kan gøre. Alle videoer er emneopdelte og kommer omkring centrale pårørendetemaer udarbejdet for Hjerteforeningen.

Tre små videoer – en anbefaling til pårørende.

Book en pårørendestøtte

Det kan være en befriende, givende og beroligende oplevelse at tale med et menneske, som har stået i en lignende situation. Pårørendestøtter ved, hvad det handler om, og vil kunne dele erfaringer og oplevelser til fælles glæde.

Hjerteforeningen tilbyder, at du kan kontakte en pårørendestøtte, som med deres erfaring vil støtte og hjælpe dig med det, du har brug for at tale om.

Smartphone
Book en pårørendestøtte
Læs mere om vores pårørendestøtter her på denne side. Find den person, du gerne vil tale med, udfyld kontaktformularen, og få en lærerig og betryggende samtale med én, der har stået i samme situation som dig selv.