Om Fagnet

Fagnet er målrettet fagfolk, der arbejder inden for hjerte-kar-området. Hjerteforeningen har oprettet Fagnet med et ønske om at bidrage til en styrket praksis til gavn for alle landets hjerte-kar-patienter og deres pårørende.

På Fagnet kan fagfolk finde ny og vedkommende viden og holde sig fagligt ajour. Indholdet på Fagnet er primært målrettet sygeplejersker, der arbejder både inden for voksen- og børneområdet, diætister og fysioterapeuter på sygehuse, i kommuner, i almen praksis og andre steder, hvor sundhedsprofessionelle møder patienter og pårørende.

Det er samtidig intentionen, at andre faggrupper også oplever Fagnet som relevant. Emnefeltet er bredt og omfatter behandling, rehabilitering, ernæring, fysisk aktivitet og mental sundhed.

Det primære indhold på Fagnet er artikler og videoer, der stiller ny forskning til rådighed på en relevant og nærværende måde. Desuden er det ønsket at udbrede kendskabet til Hjerteforeningens mange tilbud og initiativer gennem Fagnet.

Ønsker du at modtage nyhedsbreve fra Fagnet, kan du tilmelde dig her.

Bliv en del af Fagnet

Alle som arbejder inden for hjerte-kar-området, og som har interesse i at holde sig fagligt ajour, har mulighed for at melde sig ind i Fagnet.

Som medlem af Fagnet bliver du en del af et fagligt netværk. Du vil modtage invitationer til faglige arrangementer, så som Hjerteforeningens årlige sundhedskonference og regionale netværksmøder.

Vi udsender desuden lejlighedsvise mails til medlemmer af Fagnet med relevant information fra Hjerteforeningen.

Endvidere har du mulighed for at tilmelde dig faglige nyhedsbreve fra Fagnet.

Netværket er primært målrettet sygeplejersker, diætister og fysioterapeuter, men alle med interesse for feltet, er velkomne til at melde sig ind. Det er gratis at være medlem af Hjerteforeningens Fagnet.

Med netværket ønsker Hjerteforeningen at sætte fokus på og forbedre hjertepatienters og deres pårørendes mulighed for støtte og vejledning i forbindelse med sygdom, behandling og rehabilitering. Vi håber, at du som medlem af netværket vil orientere patienter og pårørende på sygehuse og i kommuner om Hjerteforeningens muligheder for støtte.

Information vedr. den tidligere kontaktsygeplejerskeordning

Med lanceringen af Fagnet i december 2016 fik alle landets hjerteafdelinger mulighed for at have mere end én sygeplejerske tilknyttet netværket. Med denne ændring ønsker Hjerteforeningen at styrke sit faglige netværk til gavn for alle landets hjerte-kar-patienter og deres pårørende.

Har du tidligere været kontaktsygeplejerske, håber vi, at du fortsat vil gøre hjertepatienter og pårørende opmærksomme på Hjerteforeningens tilbud ved fx at bestille og uddele relevante materialer. Desuden håber vi, at du vil formidle relevant information om og fra Hjerteforeningen til dine kollegaer, som også er meget velkomne til at melde sig ind i Fagnet.